العامری از چالش‌های بزرگ در عراق گفت

کد خبر: 1141948

رهبر ائتلاف الفتح عراق و دبیرکل سازمان بدر امروز (سه شنبه) نسبت به چالش‌هایی که در سطح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش‌ روی عراق است، هشدار داد و خواهان برون‌رفت از بن بست سیاسی و تشکیل دولت فدرال جدید برای مقابله با این چالش‌ها شد.

العامری از چالش‌های بزرگ در عراق گفت

به نقل از بغداد الیوم، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق و دبیرکل سازمان بدر امروز در سخنرانی در مراسمی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بدر گفت: عراق از شرایط فوق‌العاده‌ای عبور می‌کند که ایجاب می‌کند ما نگاه تامل انگیزی در خصوص چند مسأله به منظور دست یابی به راه حل‌های واقعی جهت نجات عراق از شرایط کنونی داشته باشیم.

وی ادامه داد: جهان از تغییرات ریشه‌ای عبور می‌کند، جنگ اوکراین، ائتلاف‌های بین‌المللی، پرونده هسته‌ای ایران و پیامدهایی که در منطقه برجای می‌گذارد، رسیدن جنگ یمن به مراحل پایانی خود باعث می‌شود که عراق در مقابل یک نقش آینده‌محور بزرگ قرار بگیرد و ما نباید به هیچ وجه این نقش را دست کم بگیریم. باید در پایان دادن به وضعیت بن‌بست سیاسی تسریع بخشیم تا عراق نقش گسترده خود را در منطقه و تمام جهان ایفا کند.

العامری خاطرنشان کرد: مسئله دوم شرایط معیشتی اضطراری عراقی‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها و نبود فرصت‌های شغلی و آب و هوای خشک است که تمامی این مسائل مسئولیت بزرگی را بر دوش ما می‌گذارد تا دولت قدرتمندی را تشکیل دهیم که بتواند مسئولیت را برعهده گرفته و راه حل‌هایی ارائه دهد، در غیر این صورت همه ما شکست می‌خوریم و هیچ پیروزی در بین ما نیست و شکست خورده بزرگ، عراق و ملتش هستند.

دبیرکل سازمان بدر ادامه داد: چالش‌های بزرگی مثل پدیده کفر، همجنسگرایی، رها کردن ارزش‌های اصیل، گسترش افکار انحرافی، وهابیت، خدشه به مقدسات، آفت موادمخدر و خطرناک از آنها از بین رفتن امید در بین مردم وجود دارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها