واکنش انصارالله به نقض مکرر آتش بس: به گریه خواهید افتاد

کد خبر: 1143216

یکی از رهبران انصارالله یمن در واکنش به نقض مکرر آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز عربی هشدار داد این کار برای عربستان گران تمام خواهد شد.

واکنش انصارالله به نقض مکرر آتش بس: به گریه خواهید افتاد
۱«یوسف الفیشی» امروز (سه شنبه) در هشداری جدی به عربستان و ائتلاف متجاوز که آتش بس ایجاد شده را نادیده گرفته و دائما درحال نقض آن هستند اعلام کرد «اگر یمن از کارت‌های خود استفاده کند، به گریه خواهید افتاد.»

الفیشی که یکی از رهبران جنبش انصارالله است با منتشر کردن ویدیویی در صفحه توییتر خود گفت: «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله می‌تواند بدون دخالت یمنی‌ها در عمق ریاض عملیات انجام دهد، زیرا معارضان و مخالفانی در عربستان هستند که حاضر به انجام این کار شوند. این سوال پرسیده می‌شود که اگر وی می‌تواند چنین عملیاتی انجام دهد، چرا به آن مبادرت نمی‌ورزد. پاسخ این است که سید (عبدالملک الحوثی) کارت خود را جز در زمان مناسب حرکت نمی‌دهد.

او تاکید کرد سعودی‌ها نمی‌خواهند تا زمانی که مذاکرات مستقیم بین آن‌ها و یمن بر سر نجران، جیزان، عسیر و شاید خمیس مشیط و مناطقی در اعماق عربستان سعودی انجام شود، دست از تجاوز‌ها و جنایات خود بردارند. اما الفیشی باید هشدار بدهد که اگر درگیری به مرحله نبرد وجودی و به مرحله‌ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است سعودی‌ها شاهد عملیات در ریاض باشند.

پیش از این نیز محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور در صفحه کاربری خود در توییتر تایید کرد تداوم تعطیلی فرودگاه صنعا، به خاطر اجازه ندادن به انجام پرواز‌های مورد توافق در آتش بس انسانی و ایجاد مانع در رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده، سرپیچی آشکار ائتلاف متجاوز عربی برای برقراری صلح را ثابت می‌کند.

ائتلاف متجاوز سعودی به فرماندهی عربستان از سال ۲۰۱۶ محدودیتی را برای پرواز در فرودگاه صنعا به جز پرواز‌های سازمان ملل و کمک‌های بشردوستانه اعمال کرده بود. برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن به مدت ۲ ماه است که توسط هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام شده بود.

شایان ذکر است نتایج یک نظرسنجی از افکار عمومی عربستان سعودی در خصوص «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان خشم مردم را از واقعیت فزاینده فساد در عربستان و مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل را نشان داد. نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه واشنگتن انجام شد، نشان می‌دهد: سعودی‌ها نگران افزایش فساد نهاد‌های دولتی و وخامت اوضاع اقتصادی هستند. سرکوب شدید مخالفان رژیم آل سعود که در تازه‌ترین این سرکوب‌ها ۸۱ تن در یک اعدام شدند، مردم این کشور را بیش از پیش به آینده عربستان نگران کرده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها