معاون رئیس‌جمهور: مقاومت موجب زمین‌گیر شدن رژیم صهیونیستی شد

کد خبر: 1143640

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی را مقاومت خواند و تاکید کرد که این رژیم غاصب زبانی جز زور و قدرت نمی‌شناسد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی را مقاومت خواند و تاکید کرد که این رژیم غاصب زبانی جز زور و قدرت نمی‌شناسد.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا با گرامیداشت روز قدس و با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس گفت: حضرت امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد که هدف از چنین اقدامی این بود تا موضوع فلسطین را از محدوده قومیتی و جغرافیایی خارج و آن را به یک مساله اسلامی، مردمی و جهانی بدل کند.

نامگذاری روز قدس باعث شد مظلومیت فلسطینیان فراموش نشود

وی افزود: این اقدام موجب شد تا مظلومیت مردم فلسطین به فراموشی سپرده نشود و در همین راستا هرساله در روز قدس در کشورهای اسلامی و غربی تظاهرات برپا و در باره جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش نسبت به ملت مظلوم فلسطین روشنگری می‌شود.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری ادامه داد: امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت در سال ۱۳۴۲ درباره خطر رژیم صهیونیستی هشدار دادند و در شعارهای  مردم از جمله «امروز ایران، فردا فلسطین» این رویکرد تجلی یافت و پس از انقلاب با نامگذاری روز جهانی قدس این مبارزه وارد مرحله‌ی جدیدی شد.

حسینی درباره کارکردهای روز قدس اظهار داشت: این ابتکار امام خمینی (ره) مساله قدس را از یک موضوع محدود جغرافیایی و عربی به مساله اول جهان اسلام تبدیل کرد.

وی ادامه داد: از سویی نگاه امام بر مردمی بودن این روز با حضور در اجتماعات و راهپیمایی‌ها، افکار عمومی جهان را متوجه مظلومیت فلسطین، آرمان قدس و جایگاه مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و مبدأ معراج پیامبر اکرم ساخت و این مساله را جهانی کرد، به طوری که امروز در نقاط مختلف جهان علیرغم محدویت‌ها و سخت‌گیری‌ها مراسم بزرگداشت روز قدس با شکوه برگزار می شود.

مقاومت موجب زمین‌گیر شدن رژیم صهیونیستی شد

حسینی گفت: انقلاب اسلامی باعث شد مساله قدس به عنوان مساله اول جهان اسلام مطرح شود و مقاومت الهام گرفته از آموزه‌های انقلاب اسلامی باعث شد تا رژیم صهونیستی زمین‌گیر و متحمل ضربات سنگینی شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تجهیز نظامی گروه‌های مقاومت، تصریح کرد: زمانی انتفاضه مردم فلسطین با سنگ انجام می‌شد اما در شرایط فعلی به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی می‌دهند و از خودشان دفاع می‌کنند

وی با بیان اینکه ااین مساله هم محدود به غزه نیست، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در کرانه غربی، بیت‌المقدس و مناطق اشغالی را به فال نیک می‌گیریم همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اعلام کردند، دیری نخواهد پایید که رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت و قرائن و شواهد فراوان نشانه رو به زوال بودن این رژیم نامشروع و غاصب است.

وی با اشاره به وعده‌های الهی اضافه کرد: براساس وعده‌های الهی اگر مردم مقاومت کنند خداوند هم آنان را یاری خواهد کرد امیدواریم همه مردم مسلمان و آزادگان جهان اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم و از مظلومان فلسطین حمایت کنند.

محکومیت جنایات صهیونیست‌ها از سوی گروه‌های آزاده

حسینی گفت: خوشبختانه شاهد هستیم علاوه بر مسلمانان، گروه‌های آزاده مسیحی و حتی برخی یهودیان جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند و در نقطه مقابل منافع آمریکای جنایتکار و کشورهای غربی ایجاب می‌کند تا از جنایات صهیونیست‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها با سال‌ها طراحی و تلاش برای ساخت ملت بر پایه دین مشترک یهود و زبان دینی عبری، در سال ۱۹۴۸ موجودیت خود را اعلام کردند و از همان زمان علما و بزرگان و آزادگان جهان به مخالفت با این اقدام مبادرت ورزیدند، چنان چه آیت الله کاشانی در سال ۱۳۲۶ خطر صهیونیزم را اعلام کرد.

حسینی یادآور شد: از بدو تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی شروطی از سوی سازمان ملل مطرح شد که همه این شروط از جمله عدم تغییر در مسجد الاقصی، به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان و احترام به اماکن مذهبی و دینی توسط صهوینیست ها زیر پا گذاشته شد.

وی در ادامه: ایجاد رعب و وحشت، اخراج ساکنان فلسطینی و توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین، انهدام اموال و ساختمان‌های مردم بی پناه فلسطین، قتل و غارت و جسارت به اماکن مقدسه را از راهبردها و اقدامات صهیونیست‌ها برشمرد و گفت تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است چون زبانی جز زور و قدرت نمی شناسند.

با توجه به گسترش روحیه مقاومت، رژیم اشغالگر روز به روز صعیف‌تر می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: با توجه به گسترش مقامت و روحیه شجاعت و شهادت طلبی، رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف تر و جبهه مقاومت، تقویت می‌شود. اگرچه متاسفانه برخی از سردمداران کشورهای اسلامی روابطشان را با اسرائیل عادی سازی کردند اما این اقدام حمایت مردم را در پی ندارد و خلاف خواسته آنها، توده‌های مردم و افکار عمومی جهان اسلام از مقاومت حمایت می‌کنند و به فضل و نصرت الهی این شب ظلمانی ستم سپری خواهد شد و فتح و ظفر نصیب مردم مظلوم و مقاوم فلسطین خواهد شد "الیس الصبح بقریب"./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها