اردوغان به دنبال بهبود روابط با مصر !

کد خبر: 1144053

رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: سیاست ترکیه در قبال اسرائیل درباره روابط با مصر هم امکان پذیر است!

اردوغان به دنبال بهبود روابط با مصر !

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه با تغییر موضع این کشور در قبال عربستان پس از قتل «جمال خاشقجی» در سخنانی اعلام کرد: یکی از نامزدهای اکسپو ۲۰۳۰ عربستان سعودی است. ترکیه حمایت خود را از این کاندیداتوری اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد: بر سر اینکه با گردهم آمدن سرمایه‌ گذاران ترکیه و عربستان سعودی ظرفیت اقتصادی بزرگی بار دیگر فراهم خواهد آمد، توافق حاصل شد.

وی در ادامه افزود: سیاست ترکیه در قبال اسرائیل در مورد روابط با مصر نیز امکان پذیر است (آنکارا آماده است با مصر مشابه اسرائیل گفتگو کند). نتایج مثبت در این زمینه می‌ تواند به اتخاذ گام‌ هایی در بالاترین سطح کمک کند.

به گزارش روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» افزود: ما با ریاض توافق کردیم که پتانسیل اقتصادی بزرگی بین ترکیه و عربستان سعودی را از طریق رویدادهایی که سرمایه‌ گذاران هر دو کشور را گرد هم می‌ آورند، دوباره فعال کنیم.

گفتنی است که سفر اخیر اردوغان به عربستان پس از قتل «جمال خاشقجی» در سال ۲۰۱۸ و ارسال پرونده این جنایت به ریاض از دیدگاه تحلیل گران به مثابه تغییر موضوع آنکارا در قبال ریاض است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها