موضع نخست وزیر جدید پاکستان درباره گفتگو‌های عربستان و ایران

کد خبر: 1144058

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که به ریاض سفر کرده در اظهاراتی از گفتگو‌های عربستان و ایران استقبال کرد.

موضع نخست وزیر جدید پاکستان درباره گفتگو‌های عربستان و ایران

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان که به عربستان سفر کرده است در گفتگو با الشرق الاوسط ضمن پاسخ به سوالاتی درباره تحولات منطقه و جهان، از گفتگو‌های عربستان و ایران استقبال کرد و کاهش تنش و حل اختلافات از طرق سیاسی و دیپلماتیک را ضروری دانست.

شهباز شریف هدف از سفر خود را وجود روابط تاریخی و راهبردی بین عربستان و پاکستان اعلام کرد و گفت: ما این روابط را از دیدگاه روابط دو جانبه یا بده و بستان نگاه نمی‌کنیم بلکه جنبه همبستگی کامل و تفاهم ناشی از ارتباطات قدرتمند ما در سطح مقامات و همکاری در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی برایمان مهم است.

وی جنبه‌های امنیتی، دفاعی، همکاری تجاری و اقتصادی و تبادلات پارلمانی را از مهمترین جنبه‌های همکاری دو جانبه دانست و ابراز امیدواری کرد این رابطه به شراکت راهبردی عمیق تبدیل شود.

شهباز شریف درباره جنگ یمن  توقف فوری آن را خواستار شد و از تاسیس شورای فرماندهی ریاستی در یمن استقبال کرد.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به سوال درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: پاکستان با هر دو کشور روابط خوبی دارد. ایران همسایه مهم و عربستان نزدیک‌ترین دوست ماست. پاکستان به اهمیت دور ماندن از درگیری‌ها ایمان دارد و همواره بر پایان تنش‌ها و حل اختلافات از طریق راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک تاکید داشته است.

شهباز شریف درباره بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان نیز گفت: مبارزه با تروریسم یک هدف مشترک برای کل جامعه جهانی است و فقط مختص افغانستان و پاکستان نیست. ما در مورد مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم از طریق سازوکار‌های نهادین با دولت موقت افغانستان در تماس بودیم و جامعه جهانی باید از افغانستان برای تقویت توان با هدف مبارزه با تروریسم حمایت کند، زیرا تنها تضمین برای صلح و امنیت منطقه، ثبات و شکوفایی افغانستان است.

شهباز شریف درباره موضع پاکستان در برابر بحران اوکراین گفت: ما از ابتدا بسیار نگران بودیم، چون درگیری نظامی نشانگر شکست دیپلماسی است که امیدواریم گفتگو بین نمایندگان روسیه و اوکراین دوباره از سر گرفته شود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها