واکنش مسکو به کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین

کد خبر: 1144997

سخنگوی کرملین درباره خبر کمک های اطلاعاتی واشنگتن به کی یف اعلام کرد که این مسئله کمکی به پایان سریع عملیات روسیه در اوکراین نخواهد کرد.

واکنش مسکو به کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین

به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه به خبر کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد.

پسکوف در این باره گفت: ارتش روسیه می‌داند که آمریکا، ناتو و انگلیس نه تنها سلاح، بلکه اطلاعات نیز در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: انتقال اطلاعات از ایالات متحده و ناتو به اوکراین کمکی به پایان سریع عملیات ویژه نمی‌کند.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اوکراین حجم زیادی از دروغ را ارائه می‌دهد و اطلاعتی که از این کشور می‌آید باید با دقت فیلتر شود.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکا گزارش داده بود که به دلیل کمک‌های اطلاعاتی ایالات متحده، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند تا بسیاری از ژنرال‌های روسیه را در عملیات نظامی مسکو در این کشور، از پا در بیاورند.

طبق گزارش این روزنامه، واشنگتن جزئیات مربوط به تحرکات نیروهای روسی، مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی سیار روسیه را به اوکراین ارائه کرده است و کی یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، به کار گرفته است.

همچنین رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که نیروهای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در آموزش و ارائه اطلاعات ضروری به ارتش و ملی گرایان اوکراینی، در این کشور فعالیت می‌کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها