تعریف و تمجید وزیر دفاع سابق آمریکا از جنگ افروزی دولت «بایدن» در اوکراین!

کد خبر: 1146108

وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است که دولت واشنگتن با ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین و تنش آفرینی در این منطقه، عملکرد قابل قبولی در قبال این بحران داشته است!

تعریف و تمجید وزیر دفاع سابق آمریکا از جنگ افروزی دولت «بایدن» در اوکراین!

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا (هیل)، «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا رویکرد دولت کنونی این کشور در جنگ افروزی و تشدید ارسال کمک تسلیحاتی به جنگ اوکراین را مورد تمجید قرار داد.

رئیس سابق پنتاگون در مصاحبه‌ای با شبکه «سی بی اس» گفت: آنها شروعی متزلزل داشتند به عنوان مثال، من هرگز گزینه نظامی را از روی میز حذف نمی کردم. من عدم تمایل آنها به ارائه جت های جنگنده میگ به اوکراینی ها را درک نمی کنم.

اسپر سپس به آتش افزوری کشورش در جنگ اوکراین پرداخت و افزود: اما از آن زمان، فکر می‌کنم این موضوع (انتقال سلاح) افزایش یافته است. ما اکنون در حال انتقال تدارکات، مواد و تسلیحات بیشتر به اوکراین هستیم. من فکر می کنم که آنها کار خوبی برای گرد آوردن متحدان انجام داده اند که بسیار مهم است. وی همچنین واکنش کنگره به بحران اوکراین را ستود و آن را یکی از معدود موضوعاتی دانست که اعضای کنگره را متحد کرد.

جو بایدن لایحه وام و اجاره در سال ۲۰۲۲ را در روز دوشنبه امضا کرد. این قانون که پیش‌تر با هدف تسلیح نیروهای متفقین در جنگ‌جهانی دوم استفاده می‌شد، ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به اوکراین را تسریع می‌کند.

لازم به ذکر است لایحه مذکور که ماه گذشته با ۴۱۷ رأی موافق در برابر ۱۰ رأی مخالف در مجلس نمایندگان و بدون مخالفت در مجلس سنا به تصویب رسید، محدودیت‌های مربوط به میزان تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی که بایدن می‌تواند به اوکراین یا «دیگر کشورهای اروپای شرقی» ارسال کند را به حالت تعلیق در می‌آورد. اما متعاقباً کی یف باید در ازای هر چیزی که دریافت می‌کند، هزینه‌ آن را پرداخت کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها