عجله اروپایی‌ها برای توافق با تهران

کد خبر: 1146981

شبکه تلویزیونی المیادین امروز (شنبه) به نقل از منابع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات وین تاکید کرد : پرونده مذاکرات در وین بار دیگر فعال شده است.

عجله اروپایی‌ها برای توافق با تهران

شبکه تلویزیونی المیادین امروز (شنبه) به نقل از منابع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات وین تاکید کرد : پرونده مذاکرات در وین بار دیگر فعال شده است.

به گفته المیادین منابع مزبور درعین حال گفتند: هنوز زود است از دستیابی به توافق در آینده نزدیک سخن به میان آوریم و این موضوع نیازمند بحث و بررسی بیشتری است .

آنان ابراز داشتند: اروپایی ها بخاطر بحران فراروی شان به دلیل جنگ در اوکراین و نیاز شدیدشان به نفت و گاز ایران عجله دارند تا هر چه زودتر در مذاکرات وین با تهران به توافق برسند .

بر اساس این گزارش، "جوزف بورل" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیروز " ازسرگیری مذاکرات" در خصوص احیای توافق هسته ای را اعلام کرد.

بورل گفت : مذاکرات متوقف شده بود اما دوباره از سرگرفته شده است . من تصور می کنم سفر انریکه مورا هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین به تهران باعث حل و فصل موضوع شده است.

هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین چهارشنبه گذشته در تهران با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین دیدار و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش ، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران دیروز (جمعه) از امکان دستیابی به توافق خوب سخن به میان آورد البته به شرط آنکه واشنگتن تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کرده و به تعهداتش عمل نماید. 

عبداللهیان خاطرنشان کرد که سفر انریکه مورا به تهران و گفت وگوهایش فرصتی دیگری برای تمرکز یافتن بر ابتکارات جهت حل و فصل مسائل لاینحل مانده در مذاکرات فراهم آورد.

به گفته المیادین، روزنامه انگلیسی " فایننشال تایمز " در هفتم ماه می ( شنبه ۱۷ اردیبهشت ) خاطرنشان کرد : اتحادیه اروپا در حال بکار بردن آخرین تلاش خود جهت نجات توافق هسته ای ایران و پایان دادن به حالت رکود موجود در آن بسر می برد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها