ادعای انگلیس درباره جنگ روسیه و اوکراین

کد خبر: 1147194

اطلاعات ارتش انگلیس مدعی شده روسیه احتمالاً حدود یک سوم از نیروهای زمینی خود را که در اوکراین مستقر کرده، از دست داده است.

ادعای انگلیس درباره جنگ روسیه و اوکراین

اطلاعات ارتش انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که روسیه احتمالاً حدود یک سوم از نیروهای زمینی خود را که در اوکراین مستقر کرده، از دست داده و عملیات این کشور در منطقه دونباس هم شتاب خود را از دست داده و به طور قابل توجهی از برنامه عقب است.

وزارت دفاع انگلیس در توییتر نوشت: علی‌رغم پیشروی‌های کوچک اولیه، روسیه نتوانسته در ماه گذشته به دستاوردهای ارضی قابل توجهی دست یابد و در عین حال همچنان دچار سطوح بالایی از فرسایش است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه افزود بعید است روسیه در ۳۰ روز آینده میزان پیشروی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

طبق این گزارش، یک ضد حمله اوکراینی در نزدیکی شهر «ایزیوم» تحت کنترل روسیه در جریان است، اگرچه ارتش اوکراین روز یکشنبه گزارش داد که نیروهای روسیه در حال پیشروی در نقاط دیگری در منطقه دونباس، صحنه اصلی جنگ در ماه گذشته هستند. 

پیش از این، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی مدعی شد اگر روسیه بتواند ناحیه دونباس را تحت کنترل درآورد، به باقی این کشور نیز چشم خواهد داشت. این وزیر انگلیسی در یادداشتی در روزنامه «اکسپرس» نوشت، تلاش سربازان اوکراینی و کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین موجب شد روس‌ها نتوانند کی‌یف را تصرف کنند اما «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنان خواهان تصرف اوکراین است.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند.

در حالی درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها