پوتین: گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مصنوعی است

کد خبر: 1147483

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه ناتو در حال عبور از مرز‌های ژئوپلیتیکی خود است بر واکنش مسکو به اقدامات این سازمان تاکید کرد.

پوتین: گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مصنوعی است

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاس سران سازمان پیمان امنیت جمعی، اعطای وضعیت ناظر به کشور‌های مستقل مشترک المنافع در این سازمان منطقه‌ای را پیشنهاد کرد.

رئیس جمهور روسیه از امضای بیانیه مشترکی در زمینه‌های نظامی و دفاعی خبر داد و گفت: امروز بیانیه مشترک همکاری در زمینه‌های نظامی و دفاعی و گسترش هماهنگی بین المللی را امضا خواهیم کرد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف نفوذ در کشور‌های همسایه از مرز‌های ژئوپلیتیکی خود عبور کرده است که واکنش روسیه را می‌طلبد. او گفت: ناتو در حال عبور از مرز‌های ژئوپلیتیکی خود است و این موضوع نیازمند واکنش ماست. گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مصنوعی و مبتنی بر تحریک روسیه است و نه بیشتر.

وی تاکید کرد ناتو از مأموریت جغرافیایی خود عدول کرده است و می‌کوشد مناطق دیگر را به شیوه‌ای نادرست تحت تاثیر قرار دهد. توسعه ناتو مشکلی ساختگی در جهت منافع سیاست خارجی آمریکاست.

پوتین با بیان اینکه اوکراین در سال‌های اخیر شاهد تشدید مداوم نازیسم بوده است خاطرنشان کرد که مسکو مشکل امنیتی با فنلاند و سوئد ندارد، اما گسترش زیرساخت‌های نظامی ناتو در این مناطق باعث واکنش خشونت آمیز شود. اوگفت: ما با سوئد و فنلاند مشکلی نداریم و گسترش ناتو در خاک آن‌ها مستلزم پاسخ از سوی ما است. نامزدی سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو روسیه را تهدید نمی‌کند، اما ممکن است این کشور را وادار به پاسخگویی کند.

پوتین با اشاره به گسترش نئونازی‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه در اوکراین گفت: مکانیسم‌های بی ثبات کردن اتحاد جماهیر شوروی سابق در حال آزمایش است.

پوتین به آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین اشاره کرد و افزود این آزمایشگاه‌ها برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک فعالیت می‌کردند. سازمان پیمان امنیت و همکاری جمعی نقش مهمی در ثبات اتحاد جماهیر شوروی ایفا کرد و باید به مسئولیت‌های خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: ساز و کار‌های ایجاد بی ثباتی در اتحاد جماهیر شوروی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نزدیک مرز‌های خودمان با اوکراین شاهد گسترش نئونازی‌ها و گفتمان تنفر هستیم.

پوتین در انتها کرد که کشورش در پاییز آینده یک سری تمرینات و مانور‌های نظامی مشترک با کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی برگزار میکند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها