مخالفت دوباره اردوغان با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

کد خبر: 1147966

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام مخالفت کشورش با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو گفت امکان ندارد با پیوستن حامی تروریست ها به ناتو موافقت کنیم.

مخالفت دوباره اردوغان با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» در اظهاراتی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به بحران اوکراین و پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو گفت: جنگ در اروپا باعث متزلزل شدن و بی ثباتی نظم جهانی شده است.

وی در ادامه در واکنش به درخواست رسمی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت: ما هیچیک از پیشنهادات ناتو را بدون بررسی‌های اولیه نخواهیم پذیرفت. امکان ندارد پیوستن کشورهای حامی تروریسم به پیمان ناتو را بپذیریم. موضع ما در مخالفت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو واضح است.

اردوغان تصریح کرد: هیچ نیازی به سفر رسمی هیئت‌های سوئد و فنلاند به ترکیه وجود ندارد چرا که موضع ما در مخالفت با پیوستن آنها به ناتو واضح است. از کشورهای اروپایی انتظار داریم دیدگاه‌ها و حساست های امنیتی ما را در قبال حمایت برخی کشورها از تروریست‌ها درک کنند.

وی ادامه داد: ما اخیراً از سوئد درخواست کردیم تعدادی از تروریست‌ها را به ما تحویل دهد ولی این کشور با درخواست ما مخالفت کرد و اکنون ما نیز با درخواست پیوستن آنها به ناتو مخالفت می‌کنیم.

اردوغان اظهار داشت: ما قبلاً با پیوستن یونان به ناتو اشتباه کردیم و اکنون نمی‌خواهیم دوباره این اشتباه را تکرار کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در پایان با اشاره به تحولات سوریه گفت: بخش بزرگی از طرح ما برای ایجاد منطقه امن در مرزهای سوریه و ترکیه تکمیل شده است و ما از کشورهای عضو ناتو می‌خواهیم به تلاش‌های ما در این زمینه کمک کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها