تجمع مخالفان مقابل کاخ ریاست جمهوری ارمنستان

کد خبر: 1149670

معترضان ارمنستانی با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور و مسدود کردن درب اصلی و ورودی کارکنان، سیاست های دولت را در راستای منافع ترکیه و آذربایجان دانسته و به آن اعتراض کردند.

تجمع مخالفان مقابل کاخ ریاست جمهوری ارمنستان

 به نقل از تاس، درگیری بین نیروهای پلیس ارمنستان و معترضان، اوضاع را در مقابل کاخ ریاست جمهوری ارمنستان به تشنج کشانده است. تردد در خیابان های مجاور که ساختمان مجلس نیز در آنجا قرار دارد، محدود شده است.

«آسپرام کرپیان» یکی از نمایندگان پارلمان ارمنستان که در این اعتراضات حضور دارد، در این باره گفت: ما اینجا هستیم زیرا مردی که اینجا نشسته است (اشاره به «واهاگن خاچاطوریان» رئیس جمهور ارمنستان) به منافع ترکیه و آذربایجان خدمت کرده است.

مخالفان دولت در ارمنستان از اوایل ماه جاری میلادی تظاهراتی گسترده را در اعتراض به تصمیم «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور مبنی بر امضای معاهده صلح با آذربایجان در موضوع قره باغ کوهستانی برگزار کرده اند. روز سه شنبه نیز معترضان ورودی ساختمان وزارت خارجه ارمنستان را مسدود کردند.

در حالی که ارمنستان و آذربایجان در سال جاری به یک توافق صلح نزدیک‌تر شده اند، نیروهای مخالف در ارمنستان اعتراضات خود را از سر گرفته اند.

از نوامبر ۲۰۲۰ و با موافقت پاشینیان با آتش بسی به میانجیگری روسیه برای پایان دادن به جنگ ۶ هفته‌ای بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، موج انتقادات شدید در ارمنستان به راه افتاد.

ایروان و باکو چند دهه است که بر سر منطقه کوهستانی قره باغ با یکدیگر درگیر هستند و هر دو کشور این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در جریان جنگ شش هفته‌ای بین ارمنستان و آذربایجان در پاییز ۲۰۲۰، آذربایجان توانست کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف این منطقه مورد مناقشه را پس بگیرد./مهر

 

کد خبر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها