سفیر جدید آمریکا در بغداد کیست؟

کد خبر: 1149955

آلینا رومانوفسکی پس از سال ها خدمت در سازمان سیا به عنوان سفیر آمریکا در بغداد منصوب شد.

سفیر جدید آمریکا در بغداد کیست؟

در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه و ادامه روند عادی سازی در کشورهای عربی، آلینا رومانوفسکی، دیپلمات کهنه کار آمریکایی و مامور سیا به عنوان سفیر آمریکا در بغداد سوگند یاد کرد. رومانوفسکی به عنوان نخستین زن بعد از سقوط رژیم صدام قرار است جایگزین «ماتیو تولر» سفیر فعلی آمریکا در عراق شود.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نشنال»، رومانوفسکی در اوسط ماه مارس از طرف سنای آمریکا به عنوان سفیر آمریکا تایید شده بود. او بیش از چهار دهه در سازمان‌های مختلف دولتی و اطلاعاتی آمریکا سابقه کار دارد.

رومانوفسکی در جریان جلسه استماع سنا برای تایید او، اعلام کرد که عراق یکی از اولیت‌های سیات خارجی آمریکاست و سنگ بنای منطقه خاورمیانه است. او همچنین تقویت گروه‌های سیاسی، اقتصادی و جامعه مدنی عراق را یکی از اولویت‌های اصلی‌اش به عنوان سفیر عنوان کرد.

 این دیپلمات آمریکایی پیش از این به عنوان سفیر آمریکا در کویت مشغول به کار بود. او قبلا  نیز سمت‌های مهمی در سازمان سیا، وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا داشته است. رومانوفسکی ده سال تحلیلگر اطلاعاتی سیا در امور خاور نزدیک و جنوب آسیا بود و مدت‌ها در «آژانس توسعه‌ بین‌المللی آمریکا» (USAID) یکی از قوی‌ترین بازو‌های قدرت نرم و براندازی واشنگتن، مشغول به کار بوده است.

رومانوفسکی علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسه نیز مسلط است. با زبان‌های عبری و عربی نیز آشنایی دارد  و به دلیل فعالیت ۴۰ ساله به عنوان دیپلمات در منطقه خاورمیانه درباره فرهنگ و تاریخ اعراب و یهودیان مطالعاتی داشته است.  /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها