اتحادیه اروپا رسما تحریم نفت روسیه را تصویب کرد

کد خبر: 1151744

اتحادیه اروپا تحریم نفت روسیه و سایر تحریم‌ها علیه این کشور را به طور رسمی تصویب کرد.

اتحادیه اروپا رسما تحریم نفت روسیه را تصویب کرد

به گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تحریم علیه بخش نفت و انرژی روسیه و تحریم‌های دیگر از جمله بانک‌ها و شبکه تلویزیونی این کشور را به طور رسمی تصویب کرد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات  نفت خام روسیه طی شش ماه و سایر فراورده‌های نفتی روسیه طی هشت ماه  به بازار‌های اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. همچنین این تحریم‌ها استثناء موقتی را برای کشور‌هایی از جمله مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که به دریا راه ندارند شامل می‌شود. زیرا این کشور‌ها به منابع نفتی روسیه وابسته هستند و گزینه مناسب دیگری برای جایگزینی ندارند.

بلغارستان و کرواسی نیز برای برخی از انواع فراورده‌های نفتی «تعویض موقت» خواهند داشت؛ بنابراین تا پایان سال جاری میلادی حدود ۹۰ درصد از صادرات نفت روسیه به اروپا قطع خواهد شد. این در حالی است که ۲۵ درصد از نفت اتحادیه اروپا، از روسیه وارد می‌شود.

بزرگترین بانک روسیه، «اسبربانک» (Sberbank)، به علاوه بانک اعتباری مسکو، بانک کشاورزی روسیه و بانک توسعه و بازسازی بلاروس نیز از سیستم سوئیفت برای نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی خارج خواهند شد. همچنین شبکه‌های رادیو و تلویزیونی این کشور از جمله Rossiya RTR، Russia ۲۴ و TV Center International به اتهام تحریف اطلاعات و ترویج اطلاعات نادرست در مورد حمله به اوکراین تحریم شده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها