گفتگوی مقامات عمانی و آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

کد خبر: 1151917

وزرای خارجه آمریکا و عمان در تماسی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

گفتگوی مقامات عمانی و آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی، همتای عمانی خود  تحولات اخیر منطقه و بین المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

 ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در وبگاه این وزارت خانه اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره ایران و مذاکرات وین گفتگو کرده و بر تقویت همکاری‌های بیشتر در زمینه مسائل منطقه‌ای تاکید کردند.

بلینکن در این تماس از تلاش عمان برای تقویت و تمدید آتش بس در یمن تشکر کرد. او در انتها با دعوت از وزیر امور خارجه عمان، گفت که مشتاقانه منتظر میزبانی از البوسعیدی در واشنگتن است.

چندی پیش بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در اظهاراتی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران، مذاکرات محرمانه بین عمان و ایران و آمریکا را درباره احیای برجام تکذیب کرد و گفت که دستیابی به توافقی جدید به نفع خاورمیانه و جهان است. او همچنین اظهار داشت که آمریکا درحال بازبینی مواضع و استقرار نیرو‌های خود در خاورمیانه است، اما از منطقه خارج نخواهد شد.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، با بیان اینکه کشور عمان از همه تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت میکند، گفت: «ما هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده را مقصر ایجاد اخلال و توقف مذاکرات نمی‌دانیم و از گفتگوی مستقیم حمایت می‌کنیم.»

مذاکرات وین برای مدتی متوقف شده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده ابتکارات خاصی از سوی ایران برای احیای مذاکرات برجام در جریان سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران مطرح شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از سفر معاون خود، انریکه مورا، به تهران گفت که بن‌بست این مذاکرات رفع شده است. اما تا کنون با گذشت هفته‌ها از این ادعا، هیچ نشانی از آغاز مجدد مذاکرات و گام مثبت از طرف غربی‌ها مشاهده نشده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها