لاوروف: اروپایی ها با فقر مواجه خواهند شد

کد خبر: 1152031

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که اروپایی ها به علت تحریم های ضد روسی با فقر مواجه خواهند شد.

لاوروف: اروپایی ها با فقر مواجه خواهند شد

خبرگزاری تاس از مبدا مسکو با انتشار این خبر، افزود: سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «آرتی آر اس» (RTRS)، شبکه  رادیو تلویزیونی  « بوسنیایی- صرب» گفت،؛«مردم اروپا به علت تحریم های ضد روسی با تورم و افت سطح زندگی؛  و بسیاری نیز با فقر مواجه خواهند شد».

لاوروف دراین باره افزود: سطح زندگی در اروپا درحال وخیم تر شدن و تورم رو به فزونی و نرخ رشد اقتصادی نیز با کندی روبرو است، حتی مفهوم جدیدی از «فقر جدید»  وجود خواهد داشت؛ مردم در اروپا از مشکلاتی که بوجود آمده در رنج  و مضیقه خواهند بود از جمله افزایش نرخ (کالا)، بسیاری با فقر روبرو خواهند شد.

هزینه میلیارد یورویی اروپا برای اوکراین

خبرگزاری تاس در ادامه به نقل از لاوروف نوشت؛ «درهمین حال (دولت های اروپایی) ده ها میلیارد دلار و  یور صرف تجهیز تسلیحاتی اوکراین می کنند».

وزیر امور خارجه روسیه درادامه این مصاحبه گفت: (دولت) آلمان گفته که برای برلین مهم است تا از آلمان ها در جریان دوران سخت افزایش قیمت ها ، حمایت نکند، اما در عوض یکصد میلیارد دلار برای نظامی کردن کشورش تخصیص دهد، این موضع  به بسیاری در اروپا یادآوری می‌کند که اظهارات دولت  آلمان مبنی بر لزوم تبدیل شدن به قدرت پیشرو اروپایی  چندان حق به جانبانه  تلقی نمی شود.

غرب قابل اتکا نیست

در ادامه گزارش تارنمای خبرگزاری تاس آمده است: وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده است که روسیه از مدتها قبل دولت های غربی را قابل  اتکا و قابل مذاکره نمی داند، بخصوص در جریان وقایع سال ۲۰۱۴ و تحریم های که دولت های غربی علیه مسکو اعمال کردند، روسیه از آن زمان اتکا به خود و ارتباط  با شرکای قابل اتکا را آغاز کرد ، لاوروف گفت؛«این مساله همچنین باعث شده تا روسیه به یک قطب مهم کشاورزی در جهان بدل شود».

لاوروف پیشتر به این رسانه بوسنیایی- صرب درمورد تحریم های نفتی غرب گفته بود که تحریم های غرب هیچ تأثیری بر صادرات نفت این کشور نخواهد داشت، نفت به طور کلی تابع سیاست نیست، تقاضا برای آن وجود دارد، ما بازارهای فروش جایگزین داریم که هم اکنون در حال افزایش فروش هستیم.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها