برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان عربستان و فرانسه

کد خبر: 1153759

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، یک رزمایش نظامی میان نیروی زمینی سعودی و نیروهای نظامی فرانسه در شمال غرب عربستان در حال برگزاری است.

برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان عربستان و فرانسه

 منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، یک رزمایش نظامی میان نیروی زمینی سعودی و نیروهای نظامی فرانسه در شمال غرب عربستان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا از شبکه سعودی العربیه، نیروهای دفاعی عربستان سعودی و فرانسه رزمایش نظامی مشترکی را در شمال غربی این کشور از پنجشنبه گذشته آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رزمایش مشترک نیروهای سعودی و فرانسوی «سانتول-۲» نام دارد و با هدف بالابردن آمادگی رزمی نیروهای دو کشور و کسب تجارب بیشتر در حال برگزاری است.

سرلشکر «خالد بن محمد الخشرامی»، معاون فرمانده منطقه شمال غرب در امور عملیاتی عربستان گفت: این رزمایش چند روزه با هدف تقویت پیوندهای همکاری و اقدام مشترک و تبادل تجربیات در زمینه‌های نظامی که به افزایش توان رزمی نظامی و افزایش هماهنگی بین نیروهای مسلح سعودی و نیروهای مسلح دوست فرانسه منجر خواهد شد، برگزار شده است.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای حاضر در این رزمایش از گلوله‌های جنگی و شبیه‌ساز برای تمرین استفاده کردند.

عربستان سعودی و فرانسه روابط سیاسی و نظامی نزدیکی بایکدیگر دارند.

براساس گزارش وزارت دفاع فرانسه، این کشور در سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان تسلیحات به ارزش ۷۰۴ میلیون یورو را به عربستان صادر کرده است و پس از آن، آمریکا با ۴۳۴ میلیون یورو و مراکش با ۴۲۶ میلیون یورو در جایگاه دومین و سومین خریداران تسلیحات فرانسه قرار داشته‌اند.

فروش تسلیحات نظامی فرانسه به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور به مدت ۶ سال است که حملات و بمباران هوایی علیه مردم مظلوم یمن را ادامه می‌دهد و تا کنون میلیون‌ها نفر آواره و هزاران نفر کشته شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها