گفتگوی اردوغان با پوتین و زلنسکی برای انتقال غلات

کد خبر: 1154093

رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد که در روزهای آینده موضوع انتقال غلات را با رؤسای جمهور روسیه و اوکراین مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتگوی اردوغان با پوتین و زلنسکی برای انتقال غلات

 به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: با پوتین و زلنسکی در مورد اقداماتی که انجام خواهیم داد (در خصوص مسیر انتقال غلات)، صحبت خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت که در روزهای آتی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و دلودیمیر لنسکی رئیس جمهور اوکراین در این باره گفتگو می کند.

در همین ارتباط، مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز شنبه در یک نشست خبری مشترک با یان لیپوفسکی، وزیر امور خارجه جمهوری چک در کاخ چرنین واقع در شهر پراگ در پاسخ به سوالی درباره تحولات مربوط به حمل و نقل غلات اوکراین به بازارهای جهانی گفت: در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر آنکارا، موضوع احیای مذاکرات برای پایان دادن به درگیری ها میان روسیه و اوکراین و رفع موانع صادرات غلات مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست خبری مشترک ادامه داد: ما به آنها گفتیم که طرح سازمان ملل دقیق ترین طرح است و جزئیات آن باید بین طرفین مذاکره شود. به همین دلیل آمادگی داریم در دوره آتی میزبان نشست چهارجانبه سازمان ملل-ترکیه-اوکراین و روسیه باشیم. این قبلا یک پیشنهاد از سوی سازمان ملل بود.

چاووش‌ اوغلو با تاکید بر اینکه رفع موانع صادرات غلات برای کشورهای کمتر توسعه یافته از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: ما پیام‌ های‌ مان را خیلی واضح منتقل کردیم. اکنون منتظر پاسخ از طرف روسیه هم برای جلسه و هم برای جزئیات دیگر هستیم. در دوره آتی نیز روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها