مقاله جنجالی ترکی فیصل درباره سفر آتی بایدن به عربستان

کد خبر: 1154276

رئیس اسبق دستگاه اطلاعات عربستان با انتشار مقاله‌ای درباره سفر آتی رئیس جمهوری آمریکا به این کشور، جنجال بزرگی به پا کرد.

مقاله جنجالی ترکی فیصل درباره سفر آتی بایدن به عربستان

ترکی فیصل، رئیس اسبق دستگاه اطلاعات عربستان در مقاله‌ای که در روزنامه "عرب‌نیوز" منتشر شد، نوشت: سفر بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) در واقع تلاشی از جانب او برای تقویت مشروعیتش از طریق دیدار با محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) است. اظهارنظرهای خنده‌داری درباره مشروعیت ولیعهد ما وجود دارد اما این محبوبیت رو به کاهش بایدن است که باعث شده به کشور ما بیاید و این سفر در واقع برای تقویت مشروعیتش از طریق دیدار با ولیعهد است.

فیصل در ادامه مقاله خود آورد: بسیار خوشحالم که بایدن و دولتش متوجه اهمیت روابطشان با عربستان شدند. بایدن هم برای جلب رضایت حزب دموکرات مجبور بود درباره پرونده قتل جمال خاشقجی و کارنامه حقوق بشری عربستان صحبت کند.

دو مسؤول آمریکایی نیز فاش کردند، بایدن در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان طی ماه‌ آتی میلادی است و تصمیم دارد در سفر منطقه‌ای خود که شامل اراضی اشغالی نیز هست، به ریاض برود و در آنجا با بن سلمان دیدار کند.

روزنامه "وال‌ استریت ژورنال" به نقل از دو مسؤول آگاه از برنامه‌ سفر رئیس جمهوری آمریکا نوشت، بایدن ماه آینده در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به عربستان نیز خواهد رفت و برنامه سفر او شامل اراضی اشغالی هم خواهد بود.

این دو منبع افزودند: کاخ سفید قصد دارد در هفته جاری این سفر را در رسانه‌ها اعلام کند.

انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها