اخبار جنگ اوکراین/روسیه: ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد و ۳۵۲۵ تانک اوکراین را منهدم کردیم

کد خبر: 1154381

اوکراین اعلام کرد که برای مقابله با روسیه به تسلیحاتی نیاز دارد که ناتو می‌ تواند در اختیار کی یف قرار دهد.

اخبار جنگ اوکراین/روسیه: ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد و ۳۵۲۵ تانک اوکراین را منهدم کردیم

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، «میخائیل پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که کی یف برای پایان دادن به جنگ با روسیه به سلاح‌ های سنگین نیاز دار و آنها را از ناتو طلب خواهد کرد.

مشاور دفتر رئیس جمهور اوکراین در حساب توییتر خود در این باره نوشت: برای پایان دادن به جنگ و بیرون راندن روسیه از اوکراین، یک هزار گلوله هویتزر کالیبر ۱۵۵ میلی‌ متری، ۵۰۰ تانک، ۳۰۰ سامانه موشکی پرتاب چندگانه، ۲ هزار خودروی زرهی و یک هزار پهپاد نیاز داریم.

«میخائیل پودولیاک» در ادامه اضافه کرد که این کشور منتظر تصمیم گیری درباره این موضوع در نشست وزیران دفاع ناتو است.

روسیه: ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد و ۳۵۲۵ تانک اوکراین را منهدم کردیم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در جریان عملیات ویژه نظامی مسکو، تا کنون ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد و ۳۵۲۵ تانک و خودرو زرهی اوکراین را منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ارتش این کشور تاکنون ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد و ۳ هزار و ۵۲۵ تانک و خودرو زرهی اوکراین را منهدم کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به ادامه عملیات ویژه نظامی ارتش این کشور در اوکراین گفت که تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال شده توسط آمریکا و کشورهای اروپایی در مجاورت ایستگاه قطار اداچنویه در استان دونتسک با موشک‌ های با دقت بالا منهدم شده‌ اند.

کوناشنکوف تأکید کرد که پایگاه مزدوران خارجی در لوهانسک و ۲ راکت‌ انداز چند لوله‌ ای در خارکیف و لوهانسک هم منهدم شده‌ اند.

وی در ادامه تصریح کرد که نیروهای تاکتیکی هوایی روسیه در شهر لیسیچانسک واقع در لوهانسک یک مرکز فرماندهی و یک سامانه پدافند هوایی «بوک-ام۱» متعلق به ارتش اوکراین را هدف قرار داده و ۶۳ محل جمع‌ آوری یگان‌ ها و تجهیزات نظامی فنی را منهدم کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه سپس افزود که بر اثر این حملات بیش از ۱۲۰ نیروی ملی‌ گرای اوکراینی کشته شده و ۲ تانک، ۷ توپ هویتزر و ۱۱ خودرو نظامی نیز از کار افتاده اند.

وی متذکر شد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک روز ۸ پهپاد اوکراین را سرنگون کرده و یگان‌ های توپخانه‌ ای و موشکی مسکو نیز ۲۴۷ منطقه نظامی را هدف قرار داده‌ اند.

کوناشنکوف گفت که تاکنون ۲۰۱ هواپیما، ۱۳۰ بالگرد، ۱۱۹۶ پهپاد، ۳۳۸ سامانه پدافند هوایی، ۳۵۲۵ تانک و خودرو زرهی، ۵۱۵ راکت‌انداز چند لوله‌ای، ۱۹۳۳ هویترز و خمپاره انداز و ۳۵۸۳ خودرو ویژه نظامی منهدم شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها