واکنش کرملین به تهدیدات آنکارا علیه دمشق

کد خبر: 1154909

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که تجاوز نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه آنچنان که ادعا شده است، امنیت و ثبات را به این کشور باز نمی گرداند.

واکنش کرملین به تهدیدات آنکارا علیه دمشق

به نقل از اسپوتنیک عربی، سخنگوی رسمی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه تاکید کرد که تجاوز جدید ارتش ترکیه به شمال سوریه امنیت و ثبات را به این کشور باز نمی‌گرداند.

دیمیتری پسکوف در این‌باره در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما به این ادعای رسانه‌ها و مقامات ترکیه که عملیات نظامی علیه سوریه امنیت و ثبات را به این کشور عربی باز خواهد گرداند، باور نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد: برقراری خط ارتباطی و گفتگوهای سیاسی میان مسکو و واشنگتن ضروری است و این ارتباط باید بر اساس احترام متقابل و امنیت استوار و پایدار با تکیه بر تأمین منافع طرف‌ها باشد.

گفتنی است که پیشتر معاون وزیر امور خارجه سوریه به عنوان رئیس هیئت دمشق در هجدهمین دور نشست آستانه در نور سلطان پایتخت قزاقستان، گفته بود: هیأت سوریه در این نشست، سیاست‌ها و عملکردهای رژیم ترکیه در قبال سوریه را رسوا خواهد ساخت و ما به رژیم آنکارا درباره اجرای تهدیداتش برای تجاوز به شمال سوریه هشدار می‌دهیم زیرا سوریه گورستان مهاجمان خواهد بود.

«ایمن سوسان» خاطرنشان کرد: این نشست با تهدیدات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه همزمان شده است. ما معتقدیم که اجرای این تهدید تغییری در کل روند تحولات است و همه تفاهماتی را که در گذشته اعمال می‌شد، نابود می‌کند.

قابل ذکر است که ارتش ترکیه سال هاست مناطق شمالی عراق را با تأسیس پایگاه‌های نظامی و انجام آموزش‌های نظامی به نیروهای خود در این منطقه به اشغال خود در آورده است.

علاوه بر این، ارتش ترکیه طی سال‌های گذشته بارها با انجام حملات توپخانه ای و انتقال نیرو به داخل خاک سوریه امنیت و آرامش ساکنان مناطق شمالی این کشور را به خطر انداخته است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها