بحث و تبادل نظر امیر قطر و رئیس جمهور ونزوئلا

کد خبر: 1154957

امیر قطر و رئیس جمهور ونزوئلا در مورد توسعه روابط دو جانبه به ویژه همکاری در زمینه انرژی و اقتصاد بحث و تبادل نظر کردند.

بحث و تبادل نظر امیر قطر و رئیس جمهور ونزوئلا

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار خود بر توسعه روابط به ویژه روابط اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی تاکید کردند.

طرفین که در دیوان امیر قطر دیدار کردند، بر توسعه روابط دوستی، افق‌های همکاری مشترک و توسعه آن در راستای منافع دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، سرمایه گذاری، کشاورزی و گردشگری تاکید کردند.

دیوان امیر قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمد بن آل ثانی و مادورو در مورد مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، دوحه و کاراکاس به طور مشترک نگرانی‌هایی درباره سیاست گذاری‌ها در زمینه انرژی و سوخت در بازار جهانی دارند.

بر همین اساس، رئیس جمهور ونزوئلا ابراز امیدواری کرده است که سفر او منجر به توسعه و تقویت روابط دو جانبه و تحقق چشم اندازهای دو کشور در زمینه تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک شود.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از اوایل هفته جاری سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرد. وی ابتدا به ایران رفت و با مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفتگو کرد. دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مهمترین ملاقات وی در سفر به تهران بود. مادورو در ادامه این سفر روز دوشنبه گذشته به کویت سفر کرد. وی پیش از این به الجزایر و ترکیه نیز رفته بود.

سفر مادورو به کشورهای منطقه در شرایطی انجام می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از ونزوئلا برای مشارکت در نشست مشترک کشورهای آمریکای شمالی و آمریکای لاتین که از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده، دعوت نکند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها