برنامه همکاری ۲۵ ساله محور گفت‌وگوی سفیر ایران با مقام چینی

کد خبر: 1155168

سفیر ایران در دیدار با معاون وزیر همکاری‌های بین‌المللی حزب کمونیست چین درباره برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله گفت‌وگو کرد و گفت: با افزایش صادرات غیرنفتی بزودی تراز تجاری نیز به نفع ما خواهد شد.

برنامه همکاری ۲۵ ساله محور گفت‌وگوی سفیر ایران با مقام چینی

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (پنجشنبه) ۲۶ خرداد در توئیتی با اشاره به ملاقات روز گذشته‌اش با معاون وزیر همکاری‌های بین‌المللی حزب کمونیست چین نوشت: در ملاقات با معاون وزیر بین‌الملل حزب حاکم ⁧‫چین‬⁩ برنامه ۲۵ ساله و روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: چین و ⁧‫ایران‬⁩ با یکجانبه گرایی، تحریم و قلدرمابی در نظام بین‌الملل مخالف و برای استقرار عدالت و برابری کوشیده‌اند. با افزایش صادرات غیرنفتی بزودی تراز تجاری نیز به نفع ما خواهد شد.

به گزارش فارس، براساس اعلام سفارت ایران در پکن، کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روز چهارشنبه ۲۵ خرداد با «جو رویی» معاون وزیر همکاری‌های بین‌المللی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این نشست پیام تبریک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به مناسبت انتصاب «لیو جیان چائو» به وی تقدیم شد. در این جلسه درباره برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله، سفرهای اخیر مقامات دو کشور و آخرین تحولات منطقه بحث تبادل نظر و اعلام آمادگی شد تا برای ارتقای همکاری‌ها، تدابیر لازم اندیشیده شود. 

 جو رویی در این نشست، با اشاره به برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد روابط دو کشور در سال گذشته، تاکید کرد که همه نهادها و ارگان‌های دو کشور باید برای نیل به اجماع رهبران ایران و چین در خصوص توسعه روابط و ارتقای آن بیش از پیش تلاش کنند. وی گفت: دو کشور ایران و چین همواره با یکجانبه گرایی، تحریم و قلدرمابی در نظام بین‌الملل مخالفت کرده و برای استقرار عدالت و برابری کوشیده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که در ۵۰ سال دوم شاهد شتاب بیشتری در روابط بین دو کشور باشیم.

گفتنی است برنامه همکاری جامع ایران و چین فروردین ۱۴۰۰ با سفر وانگ یی به تهران توسط او و محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه امضا و در سفر سال گذشته حسین امیرعبداللهیان به پکن وارد مرحله اجرا شد. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها