ند پرایس: موضع چین در جنگ روسیه-اوکراین بی‌طرفی نیست

کد خبر: 1155300

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، این وزارتخانه معتقد است که موضع چین در جنگ روسیه-اوکراین بی‌طرفی نیست و پکن در این درگیری‌ها طرف مسکو را گرفته است.

ند پرایس: موضع چین در جنگ روسیه-اوکراین بی‌طرفی نیست

به نقل از خبرگزاری تاس، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما نگرانیم چرا که چین روز به روز به روسیه نزدیک‌تر می‌شود. ما به بیانیه‌های چین درباره اینکه پکن بی‌طرف است توجه کرده‌ایم. اما رفتار، لفاظی ها و اقدامات چین خلاف این بیانیه‌ها را نشان می‌دهند.

وی افزود: موضع حامی روسیه چین از همان آغاز جنگ اوکراین مشخص بود. اوایل فوریه سال جاری میلادی هنگامی که روسیه نیروهایش را در مرزهای اوکراین مستقر کرده بود، چین شراکت استراتژیک خود با روسیه را اعلام کرد.

ند پرایس تصریح کرد: بیش از سه ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و چین علی رغم تمام قساوت‌ها، خشونت‌ها، مرگ و میرها و پیامدهای جهانی از جمله کمبود مواد غذایی همچنان از روسیه طرفداری می‌کند.

وی گفت: این حقیقت که چین همچنان قساوت‌های رخ داده در اوکراین را نادیده می‌گیرد، بیانگر شراکت و انتخاب پکن است.

این سخنگو در ادامه گفت: بیانیه‌های مقامات چین درباره موضع بی طرفانه این کشور نسبت به جنگ اوکراین "توخالی و پوچ" است. به نظر من، چین درواقع "بی‌طرفی" را حفظ نمی‌کند و به پروپاگاندای روسیه باور دارد.

اما در واکنش، سفارت چین در آمریکا اعلام کرد: پکن با دامن زدن به آتش جنگ در اوکراین مخالف است. چین برای اوکراین کمک‌های بشردوستانه تامین می کند اما آمریکا برای اوکراین تسلیحات فراهم می‌کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها