صدای انفجار نزدیک پایگاه الحریر در اربیل عراق

کد خبر: 1155318

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار نزدیک پایگاه الحریر در اربیل عراق خبر دادند.

صدای انفجار نزدیک پایگاه الحریر در اربیل عراق

منابع عراقی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی الحریر در اقلیم کردستان خبر دادند.

منابع عراقی امروز (جمعه) از شنیده شدن شدن صدای چندین انفجار در پایگاه آمریکا واقع در نزدیکی اربیل موسوم به پایگاه الحریر، خبر دادند.

وبگاه شبکه السومریه در این باره نوشت که سامانه پدافند هوایی «C-ram» در داخل پایگاه فعال شده و اقدام به شلیک کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا حمله‌ای به پایگاه صورت گرفته یا یک تمرین نظامی در حال انجام است.

کانال خبری صابرین نیوز در این خصوص به نقل از فرماندار منطقه الحریر در اربیل دلیل فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی را مانور ذکر کرده است.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

ارتش آمریکا استفاده از این پایگاه را از سال ۲۰۱۵ برای آنچه جنگ علیه داعش خواند، آغاز کرد. این پایگاه به موشک‌های دفاعی، هواپیماهای جنگی و رادارهای پیشرفته مجهز است.

فعالیت پدافند هوایی آمریکا در این پایگاه، در شرایطی است که کاروان‌های لجستیکی، پایگاهها و مواضع ارتش اشغالگر آمریکا در عراق، هر از چند گاهی مورد هدف قرار می‌گیرد؛ در این خصوص پایگاه عین الاسد، دیگر مقر مهم آمریکایی‌ها در دهم خرداد ماه هدف حمله شش موشک ۱۲۲ میلی متری گراد قرار گرفت. یک پهپاد نیز در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ پایگاه الحریر را هدف قرار گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها