تکرار ادعای «نفتالی بنت» علیه ایران

کد خبر: 1155908

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعای تل آویو را مبنی بر آنچه که تلاش‌های ایران در خارج از کشور برای ضربه زدن به اسرائیلی‌ها می‌خواند، تکرار کرد.

تکرار ادعای «نفتالی بنت» علیه ایران

الجزیره روز یکشنبه به نقل از «نفتالی بنت» نوشت: تل آویو شاهد تلاش‌های ایران برای ضربه زدن به اسرائیلی‌ها در خارج از کشور است و تلاش می‌کند پیش از آنکه به وقوع بپیوندد آنها را خنثی کند.

او همچنین مدعی تغییر سیاست تل آویو در مقابل جنبش حماس شد و گفت: رژیم صهیونیستی از مهار پرتاب موشک از غزه به سمت تحمل نکردن مطلق حرکت کرده است.

بنت این را هم ادعا کرد که تل آویو مصر بر تامین آرامش کامل ساکنان مناطق «عسقلان»، «سدیروت» و غزه بوده و از تشدید حملات مجدد حماس جلوگیری می‌کند.

او در عین حال با اشاره به همکاری‌های مصر و آمریکا در ممانعت از ورود تسلیحات به نوار غزه مدعی شد: افزایش تعداد نیروهای نظامی در نوار غزه بسیار کند است چرا که با همکاری مصر و آمریکا امکان عرضه تسلیحات را مسدود می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفته بود اگر قانون آپارتاید که قانون اسرائیل را بر شهرک‌سازی‌ها و شهرک‌نشینان تحمیل می‌کند تا دو هفته آینده تصویب نشود، دولت به پایان راه خود خواهد رسید.

در ماه آوریل، زمانی که یک قانونگذار استعفا کرد، دولت بنت اکثریت ضعیف خود یعنی ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی را از دست داد و از آن زمان کابینه بنت دچار تزلزل شد و قادر به تصویب بسیاری از لوایح در کنست نبوده است.

اکنون اگر لایحه تمدید قانون آپارتاید تا اول جولای تصویب نشود، بیش از ۴۷۵ هزار شهرک نشین (خارج از فلسطین اشغالی) از حقوق مشابه با دیگر اسرائیلی‌های داخل فلسطین اشغالی برخوردار نخواهند شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها