اظهارات پامپئو، خیانت و توطئه برخی شخصیت‌های امنیتی را فاش کرد

کد خبر: 1156024

جنبش کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد اظهارات وزیر سابق خارجه آمریکا درباره ترور فرماندهان پیروزی، دست داشتن برخی شخصیت‌های دستگاه اطلاعاتی عراق در این جنایت را فاش کرد.

اظهارات پامپئو، خیانت و توطئه برخی شخصیت‌های امنیتی را فاش کرد

جنبش موسوم به کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ترور فرماندهان پیروزی، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «هر روز حقایق جدیدی از جنایت بزرگی که کشور شر- آمریکا- علیه فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد مرتکب شد، فاش و حلقه‌های خیانت و توطئه عناصر کُرد و شخصیت‌های وابسته به دستگاه امنیتی عراق که در فرودگاه برای منافع آمریکا خدمت می‌کنند و چه بسا در جنایت‌هایی علیه ملت عراق دست داشته‌اند، افشا می‌شود».

بنابر گزارش وبگاه «المعلومه»، در این بیانیه همچنین آمده است که اظهارات پامپئو درباره جنایت این ترور، گفته‌های کتائب حزب‌الله و مواضع آن در خصوص اتهامات مدیر و عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق و دست داشتن آن‌ها در جنایت فرودگاه بغداد را تأیید می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این رسوایی، دستگاه قضایی عراق و مجلس نمایندگان آن را در برابر مسئولیت بزرگی قرار داده و اجرای تحقیقات فراگیر برای تشخیص ابعاد این جنایت، عاملان آن و نقش پادگان سفارت آمریکا در مدیریت عملیات ترور و جاسوسی علیه ملت قهرمان را می‌طلبد.

کتائب حزب‌الله همچنین خواستار تحویل جنایتکاران به دادگاه‌ به اتهام ارتکاب خیانت بزرگ و ایفای نقش مستقیم در اجرای این جنایت و پنهان کردن مزدوران و جاسوسانی که در این جنایت دست داشته‌اند، شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها