مادورو: امپراطوریهای جهان در مرحله فروپاشی قرار دارد

کد خبر: 1156356

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه جهان تازه‌ای متولد شده است، گفت که ما عملاُ درباره تولد جدید انسانیت صحبت می‌کنیم که همه به سمت آن در حال حرکت هستیم.

مادورو: امپراطوریهای جهان در مرحله فروپاشی قرار دارد

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شامگاه امروز دوشنبه از موضع متحد کشورهای حوزه کارائیب در قبال تصمیم آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا از نشست لس آنجلس قدردانی کرد.

مادرو به شبکه خبر المیادین گفت: جهان تازه‌ای متولد شده است و ما عملاُ درباره تولد جدید انسانیت صحبت می‌کنیم که همه به سمت آن در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه سفرش به منطقه خاورمیانه، یک راهبرد است، درباره علت این مسئله تأکید کرد: این سفر، مربوط به جهان و انسانیت جدیدی است که با هم آن را می‎‌سازیم. در این سفر، گرمای انسانیت را احساس کردیم که فقط مربوط به فردی به نام مادورو نبود، بلکه تحسین مردم ونزوئلا بود.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه جهان جدید، جهان بدون امپراطوریهای سلطه‌گر است، ادامه داد: «در این جهان، هیچ کس به تنهایی پلیس و قاضی نیست. ما خواستار جهانی هستیم که همه برابر باشیم و صرف نظر از وسعت و بزرگی کشور و حکومت، به هم احترام بگذاریم».

مادور با تأکید بر اینکه خواستار جهان چند قطبی است که در راستای توسعه اقتصادی و علمی تلاش کند، تصریح کرد: «در مذاکراتم با رهبران کشورها، اجماع جدیدی را لمس کردم که درباره نوعی زایش و تولد جدید انسانیت است».

وی با اشاره به اینکه اجماع جدیدی در قرن حاضر متولد شده که درباره نیاز جهان به صلاح و توافق است، گفت که شیفته مفهوم رئیس جمهور، ملت و کشور مقاوم است.

امپراطوریهای جهان در مرحله فروپاشی قرار دارد

مادورو با بیان اینکه هژمونی امپراطوریهای جهان در مرحله فروپاشی قرار دارد و کشورهای جدیدی در نظام جهانی ظهور کرده است، خاطر نشان کرد، دیگر این امکان وجود ندارد که یک کشور بر این اساس که یک قدرت هژمون است، بتواند دستور بدهد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه این کشور توانسته است همه تهدیدها و تحریمهای سخت و جنایتکارانه را پشت سر بگذارد، درباره تحولات اوکراین عنوان کرد: نمی‌دانیم افزایش تنش در جنگ سیاسی و نظامی اوکراین، ما را به کجا خواهد برد.

وی ادامه داد: «جنگ در اوکراین، فقط یک جنگ نظامی داخلی نیست، بلکه یک جنگ جهانی و اقتصادی و دارای اثرات سیاسی و دیپلماتیک است. تنها چیزی که نخبگان آمریکا و اروپا می‌بینند، حرص و ولع این کشورها برای انتقامگیری از روسیه است.

مادورو در ادامه این مصاحبه به نقش امپراطوریها در ایجاد نفرت در عرصه بین‌الملل، تأکید کرد، ملت ونزوئلا، قربانی امپریالیسم آمریکا هستند و به همین دلیل «ما مبارزه می‌کنیم. ما ملت مقاومی هستیم. ما بخشی از جهان چند قطبی هستیم و در خط مقدم قرار داریم. انتخاب کردیم که پیش‌قراول ساخت جهان جدید برای انسانیت جدید باشیم».

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن آرزوی صلح برای ملتهای فلسطین، لبنان، ایران، سوریه و همه ملتهای خاورمیانه، گفت که موضع همیشگی این کشور در قبال مسئله فلسطین، تأیید حق تاریخی آنان در استقلال ارضی املت است و به همین دلیل، مخالف تهدید به جنگ و خشونت علیه مردم فلسطین هستیم.

وی به توافقات ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که امضای توافق همکاری مشترک با ایران به مدت 20 سال، یک مسئله بسیار مهم است و رئیس جمهوری ایران بر  ترکیب شبکه‌های علمی و تکنولوژی بین دو کشور تأکید داشت.

مادورو در پایان تأکید کرد که در حالی از ایران به کشور خود بازگشته است که از سطح پیشرفت علمی و تکنولوژیکی که این کشور طی سالهای گذشته به دست آورده، شگفت زده شده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سفیر اخیر خود به منطقه وارد تهران شد و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله مقام معظم رهبری و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وی پس از ترک تهران، در سفری دو روزه وارد دوحه شد و با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها