نماینده مجلس: عدالت همیشه در مساوات نیست

کد خبر: 1157227

نماینده زاهدان در مجلس گفت: علت عدم اصلاح ساختار بودجه، نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

نماینده مجلس: عدالت همیشه در مساوات نیست

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه گفت:‌ بودجه سالهای مختلف هیچ‌گاه عملیاتی نبوده است و تخصیص اعتبارات نه براساس شاخص‌ها بلکه براساس روابط و رانت بوده است.

وی افزود: نتیجه این نحوه تخصیص اعتبارات براساس رابطه و رانت این شده که استان‌هایی مثل استان سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه مشکلاتشان حل نشده و فاصله زیادی بین اینگونه استانها و استانهای برخوردار مشاهده می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: عدالت همیشه در مساوات نیست بلکه مناطق محروم باید سهم بیشتری از بیت‌المال داشته باشند تا محرومیت‌ها در کشور برطرف شود و استانهای محروم هم به سطح کشوری برسند.

شهریاری خاطرنشان کرد: با وجود تذکرات رهبر معظم انقلاب در مورد اصلاح ساختار بودجه اما دولت قبل هیچ کاری در این باره نکرد و دولت فعلی هنوز فرصت اصلاح این ساختار را پیدا نکرده است و علت آن هم این نحوه تخصیص اعتبارات است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: بودجه کشور باید براساس قانون برنامه توزیع شده و تخصیص یابد نه براساس لابی و رانت و رابطه و نفوذ بیشتر برخی از مقامات استانها./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها