روسیه شهر «سیورودونتسک» را تصرف کرد

کد خبر: 1157528

منابع خبری گزارش داده‌اند شهر «سیورودونتسک» در استان «لوهانسک» در اوکراین به تصرف ارتش روسیه درآمده است.

روسیه شهر «سیورودونتسک» را تصرف کرد

 منابع خبری گزارش داده‌اند شهر سیورودونتسک در استان لوهانسک اوکراین به تصرف ارتش روسیه درآمده است.

رسانه‌های بین‌‌المللی به نقل از فرمانده نظامی شهر «سیورودونتسک» در شرق اوکراین سقوط کامل این شهر و تصرف آن به دست نیروهای روس را تایید کرده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این شهر پس از ماه‌ها درگیری خونین و طاقت فرسا اینک کاملاً تحت تصرف روسیه است. مقامات نظامی منطقه روز جمعه گفتند که به آخرین نظامیان در این شهر دستورخروج داده شده بود، زیرا ادامه دفاع از مواضع غیرممکن شده بود.

این امر عملاً شهر را به روسیه واگذار کرد و منطقه شرقی لوهانسک را تقریباً به طور کامل تحت کنترل روسیه قرار داد. سورودونتسک یکی از آخرین سنگرهای اصلی اوکراین در این منطقه بود.

یکی از فرماندهان ارشد نظامی در شرق اوکراین، گفت که ارتش تصمیم به تخلیه گرفت، زیرا ممکن بود شمار کشته‌شدگان در مناطق غیرقابل استحکام هر روز افزایش یابد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز گزارش کردند که  نیروهای روسیه تاکنون ۱۰۰  را در این شهر اسیر گرفته‌اند.

روسیه پنجم اسفند دستور عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» این کشور اعلام کرده است. روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌طلبان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

کشورهای غربی بخصوص آمریکا و انگلیس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه بارها هشدار داده چنین اقداماتی به آتش درگیری‌ها دامن می‌زند و در نهایت گریبانگیر اروپا خواهد شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها