وال استریت ژورنال:

آمریکا یک نفتکش روسیه را توقیف کرد

کد خبر: 1158423

یک روزنامه آمریکایی امروز از توقیف نفتکش روسیه در مسیر ایالت «لوئیزیانا» خبر داد.

آمریکا یک نفتکش روسیه را توقیف کرد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که واشنگتن یک نفتکش روسیه را توقیف کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع آمریکایی در این خصوص اعلام کرد که نفتکش روسی عازم بندر «نیواورلئان» در ایالت لوئیزیانا بود که توقیف شد.

این نفتکش که «دیتونا» نام دارد، متعلق به مالک کشتی یونانی «تی‌ام‌اس تانکرز» (TMS Tankers Ltd) بوده و توسط شرکت بازرگانی «ویتول» مستقر در سوئیس اجاره شده است.

کشتی مذکور از شبه‌ جزیره «تامان» روسیه در دریای سیاه در اوایل ژوئن به حرکت در آمده و حامل سوخت و گاز بود. همچنین؛ قرار بود روز یکشنبه در نیواورلئان پهلو بگیرد.

مقامات دریانوردی آمریکا مدعی شده اند که قصد بررسی کردن این کشتی را دارند.

تا کنون روسیه به این اقدام واکنشی نشان نداده است.

‌روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌ های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود./مهر

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

دولت آمریکا در تلاش برای تشدید فشار اقتصادی بر روسیه، چند بانک و شرکت دفاعی روسی و نیز واردات طلا از این کشور را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های تازه ای را علیه روسیه وضع کرد، که چندین فرد و نهاد روسی را شامل می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد تحریم‌های تازه علیه روسیه ۲۹ فرد و ۷۰ نهاد این کشور، که عمدتاً برای صنعت دفاعی روسیه حیاتی هستند، را هدف قرار می‌دهد.

همچنین بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، در بسته تحریمی جدید واشنگتن شرکت دفاعی «روس تک» (شرکت دولتی هوافضا و دفاعی روسیه) و شرکت‌های تابعه آن تحت تحریم قرار گرفتند.

نام چندین بانک روسی از جمله بانک مسکو و شرکت هواپیمایی یونایتد،، سازنده هواپیماهای جنگنده میگ و سوخوی روسیه، نیز در فهرست تحریمی جدید آمریکا به چشم می‌خورد. وزارت خزانه داری آمریکا هدف از تحریم‌های جدید را تضعیف توانایی روسیه برای ادامه حمله هوایی خود به اوکراین اعلام کرد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، واشنگتن واردات طلای از روسیه را نیز تحریم کرد.

پیش از این و اوایل روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فهرست شخصیت‌های آمریکایی ممنوع الورود به روسیه را افزایش داده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در واکنش به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه شخصیت‌های روس، ۲۵ آمریکایی که در میان آنها اعضای مجلس سنا که سیاست خصمانه علیه روسیه دارند، و اعضای آنچه به گروه مکفول یرماک موسوم است و رویکرد خصمانه علیه روسیه دارد و نیز افرادی از خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فهرست تحریم‌ها شامل جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا و دخترش اشلی بایدن است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها