گفتگوی اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس سران ناتو

کد خبر: 1158746

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

گفتگوی اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس سران ناتو

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبر گزاری، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتای آمریکایی خود ادعا کرد: اقداماتی که با هدف تقویت ناتو انجام خواهد شد، به‌ ویژه به حل بحران روسیه- اوکراین کمک خواهد کرد!

اردوغان در دیدار با بایدن درباره راه اندازی کریدور غلات هم گفت: ما تلاش می‌ کنیم با یک سیاست تعادلی این روند را حل و فصل کنیم، امیدواریم با این سیاست تعادلی به نتیجه برسیم.

رئیس جمهور آمریکا نیز از اردوغان بابت آنچه برای خروج غلات اوکراین و درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو انجام داد، تشکر کرد.

این در حالیست که تلاش‌ های ادعایی دیپلماتیک ترکیه موسوم به «دیپلماسی خط قرمز» برای حل بحران غذا ناشی جنگ در کشور اوکراین و خروج کشتی‌ های حامل غلات از بنادر این کشور به‌ طور مطلوبی پیش می‌ رود.

‌روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌ های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها