گروه بریکس رقیب جدی کشورهای گروه ۷ در آینده

کد خبر: 1158986

روزنامه آلمانی فرانکفورتر در گزارشی از تلاش‌های روسیه برای گسترش بریکس به عنوان جایگزینی قوی در مقابل کشورهای گروه۷ خبر داده است.

گروه بریکس رقیب جدی کشورهای گروه ۷ در آینده

روزنامه آلمانی فرانکفورتر در گزارشی از تلاش‌های روسیه برای گسترش بریکس به عنوان جایگزینی قوی در مقابل کشورهای گروه۷ خبر داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، یک روزنامه آلمانی گزارش داد که چین و روسیه می خواهند بریکس، باشگاهی متشکل از پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، به وزنه تعادل گروه هفت که تحت سلطه غرب است تبدیل شود. برای این منظور، پکن و مسکو ظاهرا به دنبال گسترش این گروه هستند که سه شرکت کننده دیگر آن برزیل، هند و آفریقای جنوبی هستند.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر سایتونگ روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده غرب، مسکو در تلاش برای تقویت و گسترش اتحاد خود با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بوده است.

گفته می‌شود کرملین تلاش می‌کند گروه بریکس را به رقیبی جدی در مقابل گروه ۷ تبدیل کند که در سال‌های اخیر تلاش‌ مسکو برای رسیدن به این هدف دوچندان بوده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد آرژانتین و ایران نیز برای پیوستن به این گروه درخواست داده‌اند. الکسی پشکوف نماینده مجلس دومای روسیه نیز در پیامی تلگرامی بریکس را جایگزین قوی برای گروه۷ دانست. این سناتور روسی نوشت: با پیوستن ایران و آرژانتین به بریکس، این گروه در آینده بسیار قوی‌تر از گروه۷ خواهد بود.

کارشناسان روسی اعتقاد دارند در آینده نزدیک گروه بریکس می‌تواند اعضای دیگری هم مثل کشورهای مکزیک، ترکیه و عربستان سعودی داشته باشد.

به گفته فرانکفورتر  کشور چین نیز برای پیوستن به بریکس علاقه نشان داده است. گزارش شده است که پکن می خواهد اندونزی و مصر را به این سازمان دعوت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها