تاکید وزیر دفاع ترکیه بر انجام عملیات نظامی در شمال سوریه

کد خبر: 1160941

وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور عملیات برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را به تعویق نخواهد انداخت.

تاکید وزیر دفاع ترکیه بر انجام عملیات نظامی در شمال سوریه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه بر انجام عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تاکید کرد.

وی طی سخنانی گفت: «آنکارا هرگز عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را رها نخواهد کرد و آن را به تعویق نمی‌اندازد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز چند روز پیش اذعان کرد که مقامات کشورش در حال آماده‌شدن برای انجام عملیاتی نظامی در شمال سوریه هستند و ممکن است همه چیز به صورت ناگهانی اتفاق بیافتد.

اردوغان در جمع خبرنگاران گفته است: «من در مورد این موضوع می‌خواهم بگویم ما می‌توانیم این کار [عملیات نظامی در سوریه] را در شب و به صورت ناگهانی انجام دهیم؛ نگرانی نیست و نیازی به سرعت و عجله هم وجود ندارد».

این اظهارات در حالی از سوی اردوغان بیان می‌شود که او برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نامزد شده و در این بین با احزاب و نمایندگان مخالف خود در آنکارا در حال رقابت است.

مقامات کشورهای سوریه و عراق نیز به واکنش درخصوص اظهارات اردوغان ادامه می‌دهند. اخیراً «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که رئیس جمهور ترکیه در پی صدور مشکلات سیاسی و اجتماعی خود به خارج است.

«محمد حسین بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد، نیز دو ماه گذشته شکایت رسمی بغداد علیه ترکیه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد و خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک کشورش شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها