در سریلانکا چه می گذرد؟

کد خبر: 1161193

بنا به اعلام رئیس پارلمان سریلانکا، نمایندگان پارلمان به زودی رئیس جمهور جدید این کشور را از میان نامزدهای معرفی شده انتخاب می کنند.

در سریلانکا چه می گذرد؟

به نقل از رویترز، در پی بحران سیاسی در سریلانکا، پارلمان این کشور تاریخ تعیین رئیس جمهور جدید آن را اعلام کرد.

« ماهیندا یاپا آبیواردنا» رئیس پارلمان سریلانکا امروز دوشنبه اعلام کرد که پارلمان سریلانکا در ۱۵ ژوئیه بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد و رئیس جمهور جدید در ۲۰ ژوئیه انتخاب خواهد شد.

رئیس پارلمان سریلانکا اعلام کرد که اسامی نامزدهای رئیس جمهور این کشور ۱۹ ژوئیه به پارلمان ارائه خواهد شد. در ۲۰ ژوئیه نیز نمایندگان پارلمان، انتخاب رئیس جمهور جدید ( از میان نامزدهای معرفی شده) را به رای خواهند گذاشت.

در جریان نشست ویژه سران احزاب سیاسی سریلانکا که امروز در پارلمان این کشور برگزار شد، شرکت کنندگان به توافق نظر رسیدند که اطمینان خاطر از روی کار آمدن دولت جدید متشکل از همه احزاب سیاسی و برابر با قانون اساسی کشور در جهت پیشبرد خدمات اساسی، ضروری است.

«گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا امروز دوشنبه به طور رسمی به «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر این کشور اعلام کرد که استعفا خواهد کرد و این در حالی است که ده‌ها هزار معترض به اقامتگاه‌های رسمی هر دو نفر هجوم برده‌اند.

همچنین ویکرمسینگه نیز اعلام کرده است که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا یک دولت موقت تمام حزبی قدرت را در دست بگیرد./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها