معامله‌تل آویو برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین

کد خبر: 1161211

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی توسعه روابط نظامی و اقتصادی با بحرین را برای ثبات در غرب آسیا حیاتی برشمرد.

معامله‌تل آویو برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه در گفت‌وگو با فرمانده کل ارتش بحرین بر توسعه روابط نظامی بین طرفین تاکید کرد و مدعی شد روابط تل آویو با بحرین برای ثبات در غرب آسیا حیاتی است.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل روز دوشنبه با «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده کل ارتش بحرین گفت‌وگو کرد.

گانتز در این زمینه گفت: «از گفت‌وگو با خلیفه بن احمد آل خلیفه لذت بردم. من به او و مردم بحرین عید مبارک  قربان مبارک تبریک گفتم. من همچنین از این فرصت استفاده کردم و بر روابط رو به رشد دفاعی، اقتصادی و غیرنظامی بین دوطرف تاکید کردم. مشارکت ما برای تضمین صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه حیاتی است.»

در همین ارتباط، شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک، اخیرا از معامله‌ای برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد.

این شرکت صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود، BATS را برای مجهز کردن خود به سامانه‌‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند. راه‌حل دربرگیرنده نصب چند رادار و الکترواپتیک‌های ادغام شده در مرکز فرماندهی و کنترل است.»

وزیر جنگ رژیم  موقت صهیونیستی چندی قبل و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد «منامه»، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرد.   

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در سال  ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

همکاری بیشتر تل آویو با بحرین در حالی شتاب گرفته که مردم مناطقی از بحرین از جمله منامه  چندی قبل در مخالفت با سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورشان تظاهرات کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها ضمن محکوم کردن سفر «بنی گانتز» و به کشورشان مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط منامه و تل آویو اعلام کردند./فارس

 گفت‌وگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مقام نظامی بحرین

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با فرمانده کل ارتش (فرمانده کل نیروهای دفاعی) بحرین تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «خلیفه بن احمد بن سلمان آل خلیفه» فرمانده کل ارتش (فرمانده کل نیروهای دفاعی) بحرین به مناسبت عید قربان تلفنی گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، به جزئیات گفت‌وگوی این مقام صهیونیست با مقام بحرینی اشاره‌ای نشده است و تنها آمده است که گانتز در این تماس تلفنی از مواضع «عیسی بن حمد» پادشاه بحرین قدردانی کرد.

گانتز فوریه گذشته در سفری به منامه با این کشور یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری در زمینه اطلاعاتی و خرید تجهیزات و آموزش نیروها امضا کرد که نخستین یادداشت تفاهم بین تل‌آویو با یک کشور عربی حوزه خلیج فارس بود.

گانتز همچنین از ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین بازدید کرد و طی آن تقویت همکاری منطقه‌ای بین رژیم اشغالگر و متحدان آن برای مقابله با آنچه «تهدیدات ایران» خواند، خواستار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها