واکنش کرملین به سفر بایدن به ریاض

کد خبر: 1161648

کرملین اظهار امیدواری کرد که نتیجه روابط آمریکا –عربستان علیه روسیه نباشد.

واکنش کرملین به سفر بایدن به ریاض

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه تاکید کرد، روسیه امیدوار است که در نتیجه سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان، روابط واشنگتن و ریاض بر ضد مسکو پیش نرود.

پسکوف به خبرنگاران گفت:‌ما ارزش بالایی برای منافعمان، روابطمان و تعاملاتمان با ریاض قائل هستیم و ما البته امیدواریم که ایجاد روابط و توسعه روابط با دیگر پایتخت‌های جهان علیه ما نباشد.

پسکوف اقدام پارلمان اوکراین را محکوم کرد

سخنگوی کرملین پیشنویس لایحه‌ای در پارلمان اوکراین برای به رسمیت شناختن «جمهوری چچن ایچکریا» را یک اشتباه قانونی خوانده و گفت، چنین نهادی وجود خارجی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: در این مسئله صرفا بی‌سوادی قانونی اتفاق افتاده، چون چنین نهادی وجود خارجی ندارد. این یک رویداد فرا قانونی است. این اتفاق کیفیت کار قانون‌گذاران پارلمان اوکراین را نشان می‌دهد.

پیش‌تر پارلمان اوکراین پیشنویس لایحه‌ای را تنظیم کرد که استقلال «جمهوری چچن ایچکریا» را در فدراسیون روسیه به رسمیت می‌شناسد، در حالی که مسکو این نهاد را سازمانی تروریستی دانسته و محکوم می‌کند.

پسکوف: مسئله ورود آزادانه کالا به کالینینگراد هنوز حل نشده است

پس از گزارش روزنامه روسی مبنی بر رفع محاصره تحریمی منطقه کالینینگراد، سخنگوی دولت روسیه تأکید کرد این مسئله هنوز حل‌وفصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی‌رغم اعلام رسانه‌های روسی مبنی بر توافق روسیه و اتحادیه اروپا برای نقل‌وانتقال آزادانه کالا به منطقه کالینینگراد، سخنگوی دولت روسیه می‌گوید این مسئله هنوز حل نشده باقی مانده است.

«دیمیتری پسکوف» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تأکید کرد: تاکنون این مسئله نهایی نشده‌است. ما انتظار پیشرفت‌هایی در این زمینه داریم، اما در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم این مسئله حل شده است.

ساعاتی پیش روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از «منابع آگاه در دولت روسیه» گزارش داد اتحادیه اروپا و روسیه بر سر نقل‌وانتقال آزادانه کالا به منطقه «کالینینگراد» توافق کردند و سند این توافق کاملاً منافع مسکو را تأمین می‌کند.

این روزنامه به نقل از این منابع ارشد دولتی که به نام آنها اشاره نکرده افزود: در سند این توافق قید شده ایجاد محدودیت در ترانزیت و نقل‌وانتقال آزاد کالاها در بخش‌های فدراسیون روسیه غیرممکن است. به همین دلیل کالاهایی که به این منطقه (کالینینگراد) وارد می‌شوند از شمول فهرست تحریم‌ها معاف می‌شوند و هم‌اکنون گفت‌وگوها درباره انتقال کالا از طریق راه‌آهن و جاده‌های زمینی در جریان است.

منطقه کالینینگراد، قسمتی جدا از خاک روسیه، اما جزئی از سرزمین و حاکمیت دولت روسیه است که در ساحل دریای بالتیک میان لهستان و لیتوانی واقع شده است. رفع این محدودیت‌ها عملاً کالینینگراد را از محاصره تحریمی اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

اتحادیه اروپا اوایل آوریل (فروردین امسال) تردد کامیون‌های ثبت‌شده در روسیه به کالینینگراد را ممنوع کرد، اما معافیت‌هایی برای کامیون‌هایی صادر کرد که کالا به این منطقه وارد می‌کنند. محدویت‌ها و تحریم‌های کنونی کالاهای روسی که لیتوانی اعلام کرده، برای ترانزیت همه کالاهای تحریم‌شده توسط اتحادیه اروپا اعمال می‌شود.

راه‌آهن لیتوانی ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) به راه‌آهن منطقه کالینینگراد اطلاع داد که ترانزیت و عبور آزاد شماری از کالاهای تحریم‌شده توسط اتحادیه اروپا به این منطقه ممنوع شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها