بسته پیشنهادی مسکو برای صادرات غلات از دریای سیاه

کد خبر: 1161710

«ایگور کوناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در نشست چهارجانبه امروز در استانبول گفت: مسکو بسته پیشنهادی برای صادرات غلات از دریای سیاه ارائه کرد.

بسته پیشنهادی مسکو برای صادرات غلات از دریای سیاه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه بسته ای از پیشنهادات را برای سریع ترین راه حل مسئله صادرات محصولات کشاورزی از بنادر دریای سیاه در استانبول ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان وزارت دفاع روسیه در استانبول در مذاکرات چهارجانبه با همتایان خود از ترکیه، نمایندگان سازمان ملل و هیئت اوکراینی درباره موضوع ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی از بنادر دریای سیاه شرکت کردند.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت که هیئت روسی بسته پیشنهادی برای حل سریع این موضوع را آماده کرده و برای بررسی ارائه کرده است.

نشست هیئت‌ های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل در خصوص انتقال دریایی غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در استانبول ساعاتی پیش آغاز شده بود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، این نشست چهارجانبه در قصر قلندر استانبول برگزار شد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پیشتر در این باره اعلام کرده بود که موضوع صادرات غلات اوکراین با حضور مسکو، کی یف و سازمان ملل پیگیری خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه دیروز سه شنبه اعلام کرد که استانبول میزبان هیئت های ترکیه، روسیه و اوکراین همراه با هیئتی از سازمان ملل خواهد بود تا بحث بر سر صادرات ایمن غلات اوکراینی پیگیری شود.

صادارت غلات اوکراین، به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهانی، از زمان آغاز درگیری نظامی در این کشور با اختلال روبرو شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که مذاکرات چند جانبه به منظور حل و فصل اختلافات بر سر صادرات غلات اوکراین زمان بر خواهد بود.

«آنتونیو گوترش» ساعاتی پیش و در آستانه برگزاری نشست چهارجانبه ای با موضوع صادرات غلات اوکراین، اعلام کرده بود که مذاکرات برای ازسرگیری صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه هنوز راه درازی در پیش دارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها