جزئیات دیدار بن سلمان با امیر قطر در جده

کد خبر: 1162185

ولیعهد عربستان از امیر قطر در فرودگاه جده استقبال کرد.

جزئیات دیدار بن سلمان با امیر قطر در جده

به نقل از العربیه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از تمیم بن حمد، امیر قطر در فرودگاه جده استقبال کرد.

قرار است در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا و مصر و عراق و اردن تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های توسعه همکاری میان کشورها مورد بررسی قرار بگیرد.

این دیدار در حالی انجام شده است که روابط قطر با عربستان و دیگر کشورهای عربی به دلیل آنچه که این کشورها حمایت دوحه از "تروریسم" عنوان کرده بودند، در مقطعی دچار تنش شده بود./ایسنا

الکاظمی با بن زاید هم در جده دیدار کرد

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد مصطفی الکاظمی و محمد بن زاید، رئیس امارات امروز(شنبه) در حاشیه نشست سران جده با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز،  این دیدار پس از دیدار امروز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه کنفرانس جده عربستان برگزار شد.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، در این نشست برخی پرونده‌های دوجانبه که مهمترین آنها همکاری در زمینه‌های اقتصادی و انرژی و راه‌های تثبیت، حفظ و توسعه آنها به گونه‌ای که باعث افزایش منافع مردم دو کشور در زمینه‌ها و سطوح مختلف شود،  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الکاظمی روز جمعه برای شرکت در نشست جده که با حضور سران شورای همکاری خلیج فارس و مصر، اردن و عراق و رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود وارد عربستان شد. وی جمعه شب با ولیعهد سعودی دیدار کرد.

الکاظمی قبل از سفرش به عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به اعتراضات داخلی گفته بود که در نشست جده بر مساله انرژی و آب و هوا تمرکز خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها