هشدار جدی لاوروف به غرب

کد خبر: 1163176

وزیر خارجه روسیه امروز در گفتگو با خبرگزاری «ریانوستی» اعلام کرد: اگر غرب به انتقال سلاح دوربرد ادامه دهد، بیشتر پیشروی می‌کنیم.

هشدار جدی لاوروف به غرب

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری «ریانوستی» اعلام کرد که اهداف جغرافیایی عملیات نظامی ویژه کشورش در اوکراین به منطقه دونباس محدود نمی شود.

لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری دولتی روسیه، افزود که واقعیت های جغرافیایی از آغازمذاکرات «بی ثمر» صلح بین نمایندگان روسیه و اوکراین در ماه مارس در ترکیه تغییر کرده اند.

وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه اضافه کرد: اکنون جغرافیا برای روسیه تغییر کرده است و فراتر از دونتسک و لوهانسک پیش رفته است. اکنون صحبت از خرسون و زاپروژیا و دیگر مناطق است.

دیپلمات ارشد روسیه افزود: این روند به صورت منطقی و منسجم جلو می رود و شاید نیاز باشد روسیه عمیق تر پیشروی کند.

«سرگئی لاوروف» در ادامه گفت که اگر غرب انتقال سلاح های پیشرفته از جمله سامانه های موشکی «هیمارس» ساخت آمریکا به اوکراین را متوقف نکند، محدوده اهداف جغرافیایی روسیه در اوکراین از حدود فعلی باز هم فراتر خواهد رفت.

وی ساعاتی پیش نیز در مصاحبه با «اسپوتنیک» گفته بود: آمریکا و انگلیس، مانع اصلی در مقابل اوکراین برای هر گونه حرکت سازنده در بحران کنونی هستند و با تجهیز کی‌ یف به انواع سلاح‌ ها به دنبال «جنگ واقعی» بین اروپا و روسیه هستند. دلیل اینکه اوکراینی‌ ها از هر گونه اقدام سازنده خودداری می‌ کنند این است که حجم عظیمی از سلاح در اختیار آنها قرار گرفته و این مسئله آنها را مجبور می‌کند تا از این سلاح‌ ها به شیوه‌ های مخاطره‌ آمیزی استفاده کنند. این دیگر یک واقعیت انکارناپذیر است که عوامل و متخصصان خارجی که تجهیزاتی مانند سامانه پدافندی «هیمارس» را نگهداری و نظارت می‌ کنند، در خاک اوکراین حضور دارند.

«دیمیتری کولِبا»، وزیر خارجه اوکراین دیروز در گفتگویی اعلام کرده بود: کی یف تنها زمانی آماده گفتگو با مسکو خواهد شد که قبل از آن ارتش روسیه را در میدان شکست داده باشد.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر تحریم های شدید، ارتش اوکراین را با انواع و اقسام تسلیحات نظامی تجهیز کردند./فارس

پسکوف: روسیه منزوی نشده است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه به ادعاهای آمریکا درباره انزوای روسیه واکنش نشان داد.

به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه به ادعاهای آمریکا درباره انزوای روسیه واکنش نشان داد.

پسکوف اعلام کرد که موافق مواضع کاخ سفید درباره انزوای فزاینده روسیه نیست.

وی گفت: ما با این موضع گیری موافق نیستیم. این ارزیابی اساسا اشتباهی است.

پیش از این کاخ سفید مدعی شده بود که سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران با انزوای فزاینده روسیه ارتباط دارد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرده بود که روسیه با مشکلات فناوری نظامی در اوکراین روبرو است.

از سوی دیگر میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه هم گفت که امکان انزوای روسیه نیست و روسیه ارتباط محکمی با دنیا دارد.

در ۱۷ جولای هم روزنامه آلمانی دی ولت اعلام کرده بود که استراتژی غرب در انزوای روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آن موفق نبوده است

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها