هشدار پسکوف درباره تصمیم جدید آمریکا

کد خبر: 1163327

سخنگوی کرملین تأکید کرد که روابط آمریکا -روسیه در شرایط فعلی نیز چندان تعریفی ندارد ولی قرار گرفتن روسیه در فهرست تروریسم واشنگتن، عواقب منفی دارد.

هشدار پسکوف درباره تصمیم جدید آمریکا

به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که مسکو اظهارات مقامات آمریکا را درباره احتمال قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم به علت حوادث اوکراین، بسیار منفی می‌داند.

پسکوف امروز پنجشنبه در نشستی خبری در این خصوص گفت: ما نتایج چنین اقدامی را بسیار منفی ارزیابی می‌کنیم، هر چند انجام کاری که بتواند بیشتر از این به روابط آمریکا و روسیه ضربه بزند دشوار است زیرا این روابط در حال حاضر نیز چندان تعریفی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مشکلات مربوط به عرضه گاز و انتقال آن به اروپا، ناشی از اعمال محدودیت‌های غرب از جمله نگهداری توربین‌های خط لوله انتقال است. روسیه همچنان طرفی است که نمی‌توان آن را در زمینه تأمین انرژی برای اروپا نادیده گرفت.

گفتنی است روزنامه «پولیتیکو» دیروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، گفته است که اگر وزارتخانه تحت فرمان او، روسیه را به عنوان یک کشور حامی تروریسم در ارتباط با تحولات اوکراین به رسمیت نشناسد، کنگره این کار را انجام خواهد داد.

سخنگویان پلوسی و بلینکن تا کنون واکنشی به این ادعای پولیتیکو نشان نداده‌اند اما «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر ابتکار آمریکا را برای توصیف روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم «اقدامی احمقانه» خواند و تاکید کرد که این اقدام، بی پاسخ نخواهد ماند.

گفتنی است طبق قوانین آمریکا، کنگره به وزیر امور خارجه این حق را داده است که برخی از کشورها را در فهرست حامی تروریسم آمریکا قرار دهد و قانونگذاران نیز می‌توانند بدون دخالت وزارت امور خارجه ابتکاری را اتخاذ کنند که به آنها اجازه انجام این کار را بدهد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها