اعتراض شدیداللحن بغداد به ترکیه

کد خبر: 1163338

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله اخیر ترکیه، تأکید کرد که همه نیروهای ترکیه‌ای باید از خاک عراق خارج شوند.

 اعتراض شدیداللحن بغداد به ترکیه

وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه (۳۰ تیر) در واکنش به حملات ترکیه به خاک این کشور، یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به سفیر ترکیه در بغداد تحویل داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، وزارت خارجه عراق در این یادداشت، ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به «دهوک»، تأکید کرد که بغداد حق دارد بر اساس منشورهای بین‌المللی، هر اقدامی را علیه حملات مذکور انجام دهد.

بغداد با بیان اینکه همه نیروهای ترکیه باید از خاک عراق خارج شوند، خاطر نشان کرد: ترکیه باید به دور از مرزهای عراق، مشکلات داخلی خود را حل کند. عراق از ترکیه می‌خواهد که رسما به خاطر این جنایت، عذرخواهی کند.

وزارت خارجه عراق خاطر نشان کرد که همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا با تجاوزات ترکیه مقابله کند.

 منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

مقامات و گروه‌های عراقی هر یک در واکنش به این حمله بیانیه شدیداللحنی صادر کردند و با نسبت دادن این حمله به ترکیه آن را به شدت محکوم کردند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، امروز (پنجشنبه)، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد.

چاووش اوغلو گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

با این حال، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «السومریه» خبر داد که کارشناسان نظامی عراق حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند.

 گروهک حزب کارگران کردستان عراق، موسوم به پ.ک.ک نیز امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای گفت که هیچ نقشی در حمله به گردشگران عراقی نداشته است./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها