درخواست اوکراینی‌ها از زلنسکی: جانسون نخست‌وزیر ما شود

کد خبر: 1164487

درخواست اوکراینی‌ها از زلنسکی: به جانسون تابعیت اوکراینی بده تا نخست‌وزیر ما شود.

درخواست اوکراینی‌ها از زلنسکی:  جانسون نخست‌وزیر ما شود

مردم اوکراین از رییس جمهور خود درخواست کردند که به «بوریس جانسون» نخست وزیر مستعفی انگلیس تابعیت اوکراینی داده شود و او را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کند.

در متن این درخواست آمده است: «از شما درخواست می‌شود تا امکان اعطای تابعیت اوکراینی به بوریس جانسون و معرفی وی به عنوان نخست وزیر اکراین بررسی شود».

در این درخواست موارد مثبت این اقدام اینگونه ذکر شده است: «حمایت جهانی از بوریس جانسون، موضع واضح وی درباره حمله نظامی به اوکراین، آشنایی گسترده در زمینه‌های سیاسی، مالی و قانونی».

جانسون نوزده روز پیش از سمت نخست‌وزیری انگلیس و به تبع آن ریاست حزب محافظه‌کار استعفا داد. وی در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان استعفای خود را اعلام کرد. دومینوی استعفاها پس از افشا‌گری‌هایی آغاز شد که نشان می‌دادند جانسون علی‌رغم آنکه با خبر بوده «کریس پینچر» بابت ادعاهای سوءرفتار جنسی در سال ۲۰۱۹ تحت تعقیب بوده او را به یک سمت ارشد در حزب محافظه‌کار گماشت. پینچر بعد از آنکه افشا شد از دو زن در تاریخ ۲۹ ژوئیه سوءاستفاده جنسی کرده از سمتش استعفا کرد.

این اتفاقات جدیدترین رسوایی‌ای بود که جانسون را گرفتار کرد. چند ماه پیش هم انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی برای مردم اقدام به برگزاری جشن‌های می‌گساری کرده بود جانسون را تا مرز عدم رأی‌اعتماد از پارلمان پیش برد اما دولت او توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها