تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در راه است؟

کد خبر: 1165616

کنفرانس مسئولان ارتباط دفاتر منطقه‌ای تحریم رژیم صهیونیستی از سازمان ملل خواست فهرست شرکت‌هایی را که با رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین همکاری می‌کنند، ارائه دهد.

تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در راه است؟

به گزارش وفا، نود و پنجمین کنفرانس مسئولان ارتباط دفاتر منطقه‌ای تحریم رژیم صهیونیستی عصر روز یکشنبه در قاهره برگزار شد.

«سعید ابوعلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطینی و اراضی اشغالی عربی در این کنفرانس تداوم تحریم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی به عنوان ابزار کارآمد برای رویارویی با اشغالگری این رژیم و ناکام گذاشتن نقشه های آن برای نابودی آرمان فلسطین را خواستار شد.

او از همه کشورها و ملت‌های دوستدار عدالت، آزادی و صلح خواست برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تحریم کنند.

ابوعلی با تاکید بر اینکه تحریم‌های بین المللی در زمینه تحریم کالاها و خروج سرمایه‌گذاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی و عربی موفقیت آمیز بوده است، گفت: ما از سازمان ملل می‌خواهیم فهرست شرکت‌هایی که با پروژه‌های شهرک‌سازی در فلسطین و اراضی اشغالی عربی همکاری می‌کنند، اعلام کند.

وی افزود: سازمان ملل باید به طور جدی پیگیر اجرای مصوبات شورای حقوق بشر و مصوبات کنفرانس‌های بین المللی و نهادهای پارلمانی و قضایی در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله تحریم اقتصادی و آکادمیک مقامات رژیم اشغالگر باشد.

«مشاری الجار الله» نماینده کویت در این  کنفرانس هم در حاشیه این کنفرانس در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت(کونا) نیز گفت: بنا به توصیه‌های رئیس اداره کل گمرک کویت و توصیه‌های دفاتر تحریم هر کالایی که مشکوک به اسرائیلی بودن باشد یا متعلق به شرکت‌های ممنوعه باشد اقدامات لازم در خصوص آن انجام می‌شود.

الجار الله با بیان اینکه دفتر تحریم اسرائیل در کویت  یکی از فعال‌ترین دفاتری است که با  دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی تعامل دارد، گفت:  قوانین تحریم، ابزاری برای فشار بر اسرائیل است و اجرای تصمیمات و توصیه‌های صادر شده در کنفرانس توسط دفاتر تحریم عربی تاکید کرد.

الجارالله گفت که در این کنفرانس پاره‌ای از موضوعات از جمله تحریم برخی شرکت‌ها که قوانین و شرایط تحریم اسرائیل در مورد آنها صدق می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده کویتی گفت: برای مثال یک شرکت وجود دارد که کامیون و برخی تجهیزات را برای ارتش اسرائیل تامین می کند، اما هیچ سند قطعی در این مورد وجود نداشت. از همین رو کویت خواستار اعطای فرصت به دفتر فلسطینی برای اثبات دیدگاه خود در خصوص ارتباط این شرکت با ارتش اسرائیل شد و این توصیه به دلیل جدی بودن موضوع به جلسه آینده ارجاع خواهد شد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها