پوتین: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

کد خبر: 1165775

رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در کنفرانس عدم اشاعه تاکید کرد جنگ هسته‌ای هیچ برند‌ه‌ای نخواهد داشت و این جنگ هرگز نباید روی دهد.

 پوتین: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نخواهد داشت و این جنگ هرگز نباید روی دهد.

وی که طی سخنانی برای کنفرانس عدم اشاعه هسته‌ای صحبت می‌کرد، افزود: «روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو معاهده NPT، به طور مداوم از متن و روح این معاهده پیروی می کند».

پوتین در ادامه سخنانش گفت: «تعهدات ما تحت توافقنامه‌های دوجانبه با آمریکا در کاهش و محدودیت تسلیحات مربوطه به طول کامل انجام شده است. ما این واقعیت را در نظر می‌گیریم که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نداشته و این جنگ هرگز نباید روی دهد».

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «روسیه از امنیت برابر و غیر قابل تقسیم برای همه اعضای جامعه جهانی حمایت می‌کنیم».

کنفرانس ان.پی.تی هر پنج سال یک  بار برگزار می شود. قرار بود دهمین دور این کنفرانس در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

در برنامه‌ریزی پیشین مجددا قرار شد این دور از کنفرانس ان.پی.تی بین ۴ تا ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۲ (۱۴ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ ) برگزار شود.

معاهده ان.پی.تی (پیمان عدم اشاعه هسته‌ای) که از سال ۱۹۷۰ اجرایی شده، در بین توافقات کنترل تسلیحاتی موجود در جهان بیشترین امضاکننده‌ها را دارد و بالغ بر ۱۹۱ کشور به آن پیوسته‌اند.

بر اساس این معاهده، کشورهای بدون تسلیحات اتمی متعهد شده‌اند که این سلاح را به دست نیاورند و کشورهای مسلح به این تسلیحات نیز موافقت کرده‌اند بر سر نابودسازی زرادخانه‌هایشان در آینده مذاکره کنند. همه این طرف‌ها نیز حق همه برای برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را پذیرفته‌اند.

هند و پاکستانی که این معاهده را امضا نکرده‌اند، در نهایت به سلاح اتمی دست یافتند و کره شمالی نیز یک بار این معاهده را تصویب کرد اما بعدا خروجش را از آن اعلام کرد و مشابه هند و پاکستان به سلاح اتمی دست یافت. رژیم صهیونیستی نیز این معاهده را امضا نکرده و گفته می‌شود که زرادخانه تسلیحات هسته‌ای دارد اما این موضوع را نه تایید می‌کند نه تکذیب./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها