بیانیه مداخله‌جویانه نانسی پلوسی از جزیره تایوان

کد خبر: 1166006

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ورود به تایپه در بیانیه ای ادعا کرد که سفر وی با سیاست دیرینه کشورش در خصوص بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین در تضاد نیست!

بیانیه مداخله‌جویانه نانسی پلوسی از جزیره تایوان

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ورود به تایپه در بیانیه ای ادعا کرد: گفتگوهای ما با تایوان بر تاکید مجدد بر حمایت از دموکراسی و پیشبرد منافع مشترک متمرکز است! گفتگوهای ما با تایوان بر حمایت واشنگتن از شریک و ترویج منافع مشترکمان، از جمله پیشبرد منطقه آزاد و باز در هند و اقیانوس آرام تاکید می‌ کند.

در بیانیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با دخالت آشکار در امور داخلی چین ادعا شده است: این نگران‌ کننده است که تایوان دموکراتیک، قوی و سرزنده در معرض تهدید است! سفر ما به تایوان نشان دهنده تعهد قاطع واشنگتن به حمایت از دموکراسی است!

«پلوسی» سپس مدعی شد که سفر وی به تایوان با سیاست دیرینه ایالات متحده بر اساس قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹، بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین و نیز تضمین‌ های شش گانه، در تضاد نیست!

وزارت خارجه چین امروز در پی سفر پلوسی به جزیره تایوان که همراه با نقض سیاست چین واحد به انجام رسید، با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: سفر «نانسی پلوسی» به تایوان اقدام تحریک آمیز سیاسی بزرگی به شمار می آید و پکن مخالفت صریح خود را با آن اعلام می کند.

این در حالیست که در ادامه تنش‌ آفرینی های واشنگتن علیه پکن، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض سیاست «چین واحد»، وارد جزیره تایوان شد.

پیشتر نیز اعلام شده بود که فرودگاه «سونگشان» در شهر تایپه واقع در جزیره تایوان آماده استقبال از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا است.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها