مسئول اسرائیلی: نصرالله پیروز شد

کد خبر: 1166024

به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی توافق ترسیم مرزهای دریایی به معنای تسلیم شدن کامل اسرائیل است.

مسئول اسرائیلی: نصرالله پیروز شد

 شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های امروز سه شنبه اسرائیل نوشت: یک مسئول عالی‌رتبه در تل‌آویو که در بخش گاز فعالیت می‌کند تاکید کرد، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی که در حال تدوین با لبنان است چیزی جز تسلیم شدن کامل اسرائیل نیست.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی: توافقنامه‌ای که در حال تدوین است، تسلیم شدنی کامل از سوی یائیر لاپید نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ در مقابل لبنان است و این عقب نشینی اسرائیل به مثابه پیروزی بزرگی برای (سید) حسن الله دبیر کل حزب الله است.

این مسئول ارشد در ادامه تاکید کرد: بسیار نگران کننده خواهد بود اگر اسرائیل چنین مذاکراتی را در مورد مسایل دیگر هم با چنین شرایطی انجام دهد.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل امروز به شکل محرمانه با آموس هوکستاین واسطه آمریکایی دیدار کرد، امری که بیانگر تحقق پیشرفتی در مذکرات غیر مستقیم بین لبنان و اسرائیل است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دیروز یک منبع دیپلماتیک لبنانی اعلام کرده بود، لبنان پیشنهاد اسرائیل را که خواهان چشم پوشی بیروت از بخشی از بلوک 8 شمال خط 23 است در مقابل واگذاری میدان گازی قانا به لبنان را رد کرد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها