تایوان: پرتاب موشک چین موجب تشدید خشونت در منطقه است

کد خبر: 1166435

وزیر خارجه تایوان پرتاب موشک بالستیک به اطراف آبهای این جزیره را موجب تشدید خشونت در منطقه خواند.

تایوان: پرتاب موشک چین موجب تشدید خشونت در منطقه است

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه تایوان در واکنش به رزمایش چین و پرتاب موشک بالستیک به اطراف آبهای این جزیره مدعی شد: پرتاب موشک چین تهدیدی برای امنیت ملی و تشدید خشونت در منطقه است. ما خواستار محکومیت جهانی و بین‌المللی تهدید نظامی چین و ادامه حمایت از خود هستیم.

چین در راستای رزمایش های نظامی خود در اطراف جزیره تایوان چندین موشک بالستیک به آب‌های اطراف این جزیره شلیک کرده است.

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که رزمایش‌های شلیک مستقیم در شش منطقه اطراف تایوان ظهر پنجشنبه به وقت محلی (۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ) آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی چین در خبری گزارش داد نظامیان ارتش این کشور منطقه شرقی تنگه تایوان را با حملات نقطه زن و دقیقی هدف قرار دادند.

فرماندهی منطقه شرق ارتش چین اعلام کرد ارتش این کشور  بخش شرقی تنگه تایوان را در قالب تمرین‌های برنامه ریزی شده با آتشباری دوربرد و حملات نقطه زن هدف قرار داد.

سرهنگ شی یی، سخنگوی فرماندهی شرقی چین در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی منتشر شد، گفت که نیرو‌های موشکی در چندین مکان در سرزمین اصلی چندین نوع موشک را به سمت آب‌های تعیین شده در سواحل شرقی تایوان پرتاب کردند.

یک روز پس از اقدام تحریک آمیز آمریکا و سفر ۱۹ ساعته «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین این رزمایش را آغاز کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها