توئیت جدید بورل درباره مذاکرات وین

کد خبر: 1167016

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اتخاذ یک تصمیم سیاسی از سوی کشور‌های مذاکره کننده برجام تأکید کرد.

توئیت جدید بورل درباره مذاکرات وین

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود از انجام شدن مذاکرات و لزوم تصمیم گیری سیاسی از سوی کشور‌های مذاکره کننده سخن گفت.

بورل در حساب توییتری خود با اشاره به مسأله مذاکره میان ایران و آمریکا نوشت: مذاکره کنندگان این روز‌ها از گفتگو‌ها و مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا برای تنظیم دقیق و بررسی اصلاحات فنی تعداد انگشت شماری از مسائل باقی مانده در متنی سخن می‌گویند که من در تاریخ ۲۱ ژوئیه، به عنوان «هماهنگ کننده توافق برجام» بر روی میز [مذاکرات]گذاشتم.

بورل در ادامه نوشت: آنچه می‌بایست مورد مذاکره قرار بگیرد، در خصوص آن مذاکره شده و اکنون یک متن نهایی وجود دارد. هرچند، پشت هر موضوع فنی و هر پارگرافی [از متن توافق]یک تصمیم سیاسی نهفته است که بایستی در پایتخت‌های [کشور‌های مذاکره کننده]گرفته شود. در صورتی که پاسخ‌ها مثبت باشد، ما می‌توانیم این توافق را امضا کنیم.

پیشتر نیز: متن اتحادیه اروپا، تنها مبنایی است که می‌توان طبق آن توافق هسته‌ای با ایران را احیا کرد. وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شده بود:: آمریکا آماده است تا به توافقی سریع [با ایران]بر اساس پیشنهاد‌های اتحادیه اروپا دست یابد.

میخائیل اولیانوف نیز امروز در سخنانی در حساب توییتری خود گفته بود: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا متن نهایی پیش نویس تصمیم گیری در زمینه احیای برجام را ارائه کرده است. شرکت کنندگان در مذاکرات وین اکنون نیاز دارند تا تصمیم بگیرند آیا این پیش نویس برای آن‌ها قابل قبول است یا خیر. در صورتی که [به این پیش نویس]اعتراضی نباشد، توافق هسته‌ای احیا خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها