مقام لبنانی خواستار نهایی کردن قرارداد سوخت با ایران شد

کد خبر: 1167147

رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان خواستار اعزام وزیر انرژی لبنان به ایران به منظور نهایی کردن قراداد تأمین سوخت شد.

مقام لبنانی خواستار نهایی کردن قرارداد سوخت با ایران شد

 «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان (نزدیک به مقاومت) به تعلل بیروت در تأمین سوخت از ایران واکنش نشان داد.

وی در توییتی نوشت: نجیب میقاتی باید جسارت داشته باشد و تا قبل از پایان آگوست وزیر انرژی را برای امضای قرارداد تأمین سوخت لبنان توسط ایران به تهران بفرستد. سفیر ایران از آمادگی این کشور برای عملی کردن درخواست سید (سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله) به من خبر داد و او نیز به نوبه خود به اطلاع میقاتی رسانده است. از تردید دست بردارید و اقدام کنید.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی سوم مرداد خود از آمادگی برای وارد کردن سوخت از ایران به شرط موافقت دولت لبنان خبر داد.

در همین راستا، «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان به شبکه «المیادین» در خصوص سازوکار قبول این هبه گفت، این موضوع بستگی به تصمیم کابینه لبنان دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا «نجیب میقاتی» پذیرش این هبه را قبول می‌کند یا خیر؛ نیز پاسخ داد، این امر مربوط به خود میقاتی می‎شود.

از سوی دیگر، «محمدصادق فضلی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز اخیرا در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان انرژی در منطقه، برای کمک به مردم لبنان، در کنار آنها ایستاده است.

وی با اعلام این‌که «تهران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفت‌وگو در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد،» تصریح کرد: ما هرگز دوستان خود را در روزهای سخت تنها نخواهیم گذاشت.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها